-
تاریخچه حجاب
چهارشنبه 17 تیرماه سال 1383 22:51
شاید تا به حال شنیده و یا خوانده باشید که چارلی چاپلین در نامه ای به دخترش در مورد پوشش او چه می گوید. او پس از آنکه به دخترش اجازه میدهد " فقط به خاطر هنر میتوان لخت و عریان به رو صحنه رفت " و تأکید میکند که این لختی منحصرا در روی صحنه و برای ضرورت هنر باشد ، مینویسد: " . . . برهنگ بیماری عصر ما...
-
ادامه از قبل ...
یکشنبه 14 تیرماه سال 1383 22:51
نوع اول در حقیقت پرواز و کنش و جذب و انجذاب دو روح متباعد است و نوع دوم وحدت و یگانگی دو روح معاشر ، فرضا کسی در نوع اول تردید کند ، در نوع دوم نمیتواند تردید داشته باشد . مودت و رحمت با شهوت و میل طبیعی فرق دارد ، یکی از نشانههای خداوند این است که از جنس خود شما برای شما جفت آفریده است ، و میان شما و آنها مهر و...
-
اخلاق جنسی عشق و عفت (۲)
یکشنبه 24 خردادماه سال 1383 20:09
عجیب است که آقای راسل در اینجا دم از اخلاقیات میزند ، مقصود او از اخلاقیات چیست ؟ او که عفت و تقوی را محکوم میکند ، حتی ازدواج را مانع عشق بلکه مانع هیچ گونه تمتع از غیر همسر قانونی نمی داند و معتقد است که زن فقط باید کاری بکند که از غیر همسر قانونی باردار نشود ، او که زنا را جز در صورت عنف و یا در صورتی که صدمه...
-
اخلاق جنسی عشق و عفت (۱)
جمعه 1 خردادماه سال 1383 15:06
ویل دورانت میگوید : در سر تا سر زندگی انسان ، به اتفاق همه " عشق " از هر چیز جالبتر است ، و تعجب اینجا است که فقط عده کمی درباره ریشه و گسترش آن بحث کردهاند در هر زبانی دریائی از کتب و مقالات ، تقریبا از قلم هر نویسندهای درباره عشق پیدا شده است و چه حماسهها و رامها و چه اشعار شورانگیزی که درباره آن به...
-
انضباط جنسی و غریزه عشق ...۲
سهشنبه 15 اردیبهشتماه سال 1383 12:43
... ادبیات جهان پر است از این تعبیرات .عشق را ، هم غربی ستایش کرده ، هم شرقی ، اما با این تفاوت که ستایش غربی ، از آن نظر است که وصال شیرین در بر دارد ، و حداکثر از آن نظر که به از میان رفتن خودی فردی که همواره زندگی را مکدر میکند و به یگانگی در روح منجر میشود ، و دو شخصیت بسط یافته و یکی شده توأم با یکدیگر زیست...
-
انضباط جنسی و غریزه عشق...۱
شنبه 29 فروردینماه سال 1383 17:53
دموکراسی در اخلاق: رشد شخصیت از نظر غریزه عشق در دموکراسی اخلاق نیز مانند سیاست ، باید اصول آزادی و دموکراسی حکمفرما باشد مطلب صحیح و درستی است ، یعنی انسان باید با غرائز و تمایلات خود مانند یک حکومت عادل و دموکرات با توده مردم رفتار کند . ولی عدهای آنجا که پای مسائل اخلاقی در میان میآیدیا آنجا که انسان در مقابل...
-
آشفتگی امیال و غرائز ۲
شنبه 8 فروردینماه سال 1383 18:24
ادامه از قبل ... نتیجه چه شد ؟ از اول معلوم بود . آیا بیماریهای روانی معدوم شد ؟ آرامش روحی جای اضطراب و دلهره را گرفت ؟ خیر متأسفانه نتیجه معکوس بخشید ، بدبختی بر بدبختیهای پیشین افزود ، تا آنجا که بعضی از پیش قدمان آزادی جنسی که تیز هوشتربودند سخن خود را به صورت تفسیر و تأویل پس گرفتند ، گفتند از حدود مقررات...
-
آشفتگی غرائز و امیال ...
دوشنبه 11 اسفندماه سال 1382 21:21
مسائل را یک جانبه دیدن و از جوانب دیگر غفلت کردن ، گاهی زیانهای جبران ناپذیری به دنبال خود میآورد . کاوشها و کشفیات روانی در یک قرن اخیر ثابت کرد که سرکوبی غرائز و تمایلات و بالاخص غریزه جنسی ، مضرات و ناراحتیهای فراوانی ببار میآورد ، معلوم شد اصلی که مورد قبول شاید اکثریت متفکرین قدیم بود که هر اندازه غرائز و...
-
ادامه ...
شنبه 18 بهمنماه سال 1382 22:46
کشورهای غربی که ما اکنون از آنها پیروی میکنیم راه دوم را انتخاب کردهاند . کشورهای غربی در انتقال دادن کامیابیهای جنسی از کانون خانوادگی به محیط اجتماعی بیداد کردهاند و جریمهاش را هم میدهند ، فریاد متفکرینشان بلند است ، آنها وقتی که میبینند برخی کشورها(کشورهای کمونیستی در گذشته و برخی کشورهای شرقی در حال حاظر)...
-
ادامه از قبل ....
جمعه 10 بهمنماه سال 1382 23:00
این روش اخلاقی از لحاظ عملی بودن کمتر از مدینه فاضله افلاطون نیست ، آقای راسل در اخلاق ، مقدساتی را به رسمیت نمی شناسد ، معانی و مفاهیمی که انسان آنها را برتر از منافع مادی شخص خود بداند و به خاطر آنها میل و خواست و اراده خود را محدود کند سراغ ندارد ، اخلاقی را که مبتنی بر چنین معانی و مفاهیم باشد اخلاق " تابو...
-
ادامه نظریات راسل ...
جمعه 28 آذرماه سال 1382 23:47
در قسمت گذشته این بحث اصول اخلاق نوین جنسی تشریح شد ، اکنون نوبت آن است که اصول و پایههائی که این مکتب بر روی آنها بنا شده است را ارزیابی نمائیم . آن اصول عبارت است از : 1 - آزادی هر فردی مطلقا محترم است و باید محفوظ بماند ، مگر آنجا که مزاحم آزادی دیگران باشد ، بعبارت دیگر : آزادی را جز آزادی نمیتواند محدود کند ....
-
برتراند راسل و اخلاق جنسی نوین
یکشنبه 23 آذرماه سال 1382 22:48
برتراند راسل میگوید : " وسائل پیشگیری( وسائل ضد بارداری ) تولید نسل را ارادی کرده و آنرا از صورت یک نتیجه اجتناب ناپذیر روابط بیولوژیک ( تولید قهری فرزند در اثر آمیزش ) بیرون آورده است . به دلائل متعدد اقتصادی که در قسمتهای پیش شرح دادیم ، محتملا پدر برای تربیت و اعاشه اطفال کمتر اهمیت خواهد داشت ، بنابراین دلیلی...
-
بررسی اخلاق نوین جنسی ...
سهشنبه 18 آذرماه سال 1382 00:55
در قسمت قبل گفتیم که سعی می کنیم اصولی را که " اخلاق نوین جنسی " بر روی آنها پایهگذاری شده است راتحلیل و انتقاد کنیم . ولی به نظر میرسد ، قبل از بیان انتقادات طرفداران این سیستم اخلاقی ، نسبت به اخلاق کهن جنسی و بیان مواد جدیدی که در زمینه اصلاح اخلاق جنسی پیشنهاد میکنند ، انتقاد از اصول نامبرده چندان مفید نخواهد...
-
راه اندازی خط مشاوره و نگرانی از روابط جنسی خارج از خانواده
جمعه 14 آذرماه سال 1382 22:48
انجمن حمایت و یاری آسیب دیدگان اجتماعی در ایران دست به تاسیس خط تلفنی با نام "احیا" زده که مددجویان می توانند بصورت مکالمه تلفنی از مددکاران اجتماعی این انجمن، مشاوره دریافت کنند. خسرو منصوریان، دبیر این انجمن، در تشریح هدف از راه اندازی این خط مشاوره می گوید: "این خط برای سرویس دهی به سوالات افرادی...
-
اخلاق جنسی و عقاید نوین ...۲
شنبه 8 آذرماه سال 1382 23:09
فروید و پیروان وی عقیده دیگری دارند ، مدعی هستند که اخلاق کهن را در امور جنسی باید واژگون کرد و اخلاق جدیدی را جایگزین آن نمود . به عقیده فروید و پیروانش ، اخلاق جنسی کهن بر اساس محدودیت و ممنوعیت است و ناراحتی بر سر بشر آمده است از ممنوعیتها و محرومیتها و ترسها و وحشتهای ناشی از این ممنوعیتها که در ضمیر باطن بشر...
-
اخلاق جنسی و عقاید نوین ...
جمعه 30 آبانماه سال 1382 21:00
اخلاق جنسی قسمتی ازاخلاق به معنی عام است . شامل آن عده از عادات و ملکات و روشهای بشری است که با غریزه جنسی بستگی دارد. حیاء زن از مرد ، غیرت ناموسی مرد ، عفاف و وفاداری زن نسبت به شوهر ، ستر عورت ، پوشاندن بدن زن از غیر محارم ، منع زنا ، منع لذت جویی نظری و لمسی از غیر همسر قانونی ، منع ازدواج با محارم ، منع نزدیکی با...
-
اخلاق جنسی از نظر اسلام ...
یکشنبه 25 آبانماه سال 1382 23:42
از نظر اسلام ، علاقه جنسی نه تنها بامعنویت و روحانیت منافات ندارد ، بلکه جزء خوی و خلق انبیاء است .در حدیثی میخوانیم : ازاخلاق انبیاء دوست داشتن زنان است . رسول اکرم (ص ) و ائمه اطهار ( ع ) طبق آثار و روایات فراوان که رسیده است ،محبت و علاقه خود را به زن در کمال صراحت اظهار میکردهاند و بر عکسروش کسانی را که میل به...
-
نظرات...
جمعه 16 آبانماه سال 1382 23:29
این روزهاتعداد وبلاگها و سایتهایی که به هر بهانه ای درباره مسائل جن*سی می نویسند خیلی زیاد شده و فکر می کنم که روز به روز هم زیاد تر می شه . اما اکثر اونها به نقل داستانها و خاطرات نویسندگان شون می پردازه که بیشتر جنبه تخلیه روانی داره و برخی نیز تشویق به آزادی جنسی. به نظر میاد که برخی نیز با پس زمینه های سیاسی اقدام...
-
عقاید کلیسایی...
شنبه 3 آبانماه سال 1382 11:15
هدف ریاضت این بوده که مردان را متقی سازد بنابراین ، ازدواج که عمل پستی شمرده میشد بایست معدوم شود .با تبر بکارت درخت زناشوئی را فرو اندازید،این عقیده راسخ سن ژروم درباره هدف تقدس است کلیسا ازدواج را به نیت تولید نسل جایز میشمارد . اما این ضرورت ،پلیدی ذاتی این کار را از نظر کلیسا از میان نمیبرد ، علت دیگر جواز...
-
آمیزش جنسی ، خیر یا شر ...؟
یکشنبه 27 مهرماه سال 1382 00:21
برای ماشرقیهاکه علاقه دو همسر را بیکدیگراز نشانههای بارزوجود خداوند میدانیم(نه یک عمل صرفا طبیعی و غریزی );ازدواج را ارزش ، و تجرد را یکنوع شر حساب میکنیم، هنگامیکه میخوانیم یا میشنویم بعضی از آئینها علاقه جنسی را ذاتا پلید ، و آمیزش جنسی را ( ولو با همسر شرعی و قانونی) موجب تباهی و سقوط میدانند دچار تعجب...
-
شروع جدید ...
جمعه 25 مهرماه سال 1382 14:08
خیلی وقت بود که تو این وبلاگ چیزی نمی نوشتم . اما می خوام از این به بعد دوباره شروع کنم . البته با یه عنوان جدید که شاید این روزها زیاد توی اینترنت دیده باشید ، اما می خوام این موضوع رو از نظری جدید بهش بپردازم . من هدفم نه اشاعه و ترویج سک*س به هر شکل و نوعی در اینجا هستم و نه قصد دارم یکسره اون رو نفی و مثل بعضی از...
-
آغاز...
شنبه 23 فروردینماه سال 1382 12:51
سلام. اینجا سرزمین من است . صدای مرا از وبلاگم می شنوید... من آخرین باز مانده از نسل منقرض شده امپراتوران اساطیری هستم. من بر سرزمین پهناوری به وسعت دنیای مجازی اینترنت به پایتختی وبلاگ خودم حکومت می کنم .