زیباشناختی پوشش خانم‌ها

۱. اسلام یک طرح جامع و فراگیر برای مدیریت انسان در همه عصرها و نسل هاست!
2. طرح اسلام مانند یک پازل و جورچین دارای قطعات و اجزائی است که هر قطعه شاید به تنهایی معنادار نباشد ولی مجموع آن پُر معنا، کامل و زیباست!
3. زن زیبا آفریده شده است!
4. زیبایی جاذبه دارد، جاذبه عشق برانگیز است و عشق حرکت می‌آفریند!
5. زیبایی هویتی دو قطبی (عینی ـ ذهنی) است!

6. تخیل انسان درگیر آن زیبایی است که در دسترس او قرار نگرفته باشد:
چو شو گیرم خیالت را در آغوش
سحر از بسترم بوی گل آیو
7. وصال هر چیز از زیبایی آن می کاهد چرا که تخیل انسان را از درگیری در می‌آورد!
8. هر آن چه به سادگی در دسترس انسان قرار گرفت از شوق و میل انسان می‌کاهد:
«شوق است در جدایی و جور است در نظر»

9. پوشش زن موجب می شود تخیل مرد پیوسته درگیر زیبایی زن باشد در این صورت زن همیشه برای مرد جذاب خواهد بود و مرد برای کشف او در تکاپوست تا این که با پیوندی محکم و استوار به وصال او می‌رسد و از این رهگذر خانواده که واحد اجتماع است پدید می‌آید!

ادامه مطلب ...

بلوغ و پیامدها

دوره بلوغ براى دخترها دوره بسیار مهم و حساسى در زندگى شان به شمار مى رود. آنان با ورود به سن بلوغ شاهد تغییرات زیادى در وضعیت ظاهرى، روانى و رفتارهاى اجتماعى خود مى باشند. این دوره با پیدایش صفات ثانویه جنسى شروع مى شود و تا تکمیل بلوغ جسمانى ادامه مى یابد. در این دوره تغییرات فیزیکى مهمى در بدن دخترها رخ مى دهد که منجر به ایجاد تغییرات بافت چربى در بدن،  رشد سریع استخوان ها، بلند شدن قد و بروز تغییرات جنسى - جسمى خواهد شد.

• تغییرات جسمانى ناشى از بلوغبلوغ شامل یکسرى تغییرات متوالى است که در فاصله زمانى ۱۶ _ ۹ سالگى رخ مى دهند. چنانچه این تغییرات قبل از ۹ سالگى آغاز شوند،  تحت عنوان «بلوغ زودرس» و اگر بعد از ۱۶ سالگى شروع شوند، «بلوغ دیررس» نامیده مى شوند.

اولین نشانه بلوغ در یک دختر، رشد جوانه سینه اى است که بین سنین ۱۳ _ ۹ سالگى (به طور متوسط ۱۱ سالگى) شروع مى شود و تقریباً به طور همزمان با رشد موهاى زیر بغل و ناحیه شرمگاهى ظاهر مى شود.

 برخى از دخترها شروع به عرق کردن مى کنند و هرچه بزرگ تر مى شوند ، بوى عرق آنها نیز فرق مى کند. معمولاً آخرین تغییرى که در سیر تکاملى بلوغ رخ مى دهد، «قاعدگى» یا «عادت ماهیانه»(menstruation) است که نشان مى دهد دختر به حداکثر رشد نوجوانى و بلوغ خود رسیده است.
مجموعه این تغییرات ناشى از ترشح هورمون استروژن تخمدان ها است که منجر به تخمک گذارى و خونریزى هاى ماهیانه مى شود.

ادامه مطلب ...

پرونوگرافی و درجات آن

پرونو گرافی همچون بیماری دارای درجات متفاوت می باشد که در هر دوره نتایج و عواقب خاص خود را دارد.
دوره اول، احساس کنجکاوی و تمایل به دخیل شدن در آن جهت اطلاع بیشتر و یا بدست آوردن لذت جنسی است.
امری که احتمالا امکان گفتگو در مورد آن با دیگران نیست. اگر چه انگیزه عمل می تواند موضوعاتی دیگری نیز باشد ولی کنجکاوی بدلیل ممنوعیت و قدغن بودن یکی از موضوعاتی است که اغلب باعث شروع این دوره می گردد. دراین مرحله است که به فرد احساس قدرتمندی الغا می شود و سعی می شود تا با ایجاد رویای خیالی و دستیابی به آن به خود ارضایی برسد. موضوعی که پس از مدتی کوتاه ملکه ذهن فرد می گردد و فرد را بر آن میدارد تا اغلب به آن تفکر کند
دوره اول، احساس کنجکاوی و تمایل به دخیل شدن در آن جهت اطلاع بیشتر و یا بدست آوردن لذت جنسی است.

ادامه مطلب ...

بلوغ

بلوغ
مرحله ای از زندگی که طی آن تکامل غدد جنسی منجر به بروز صفات ثانویه جنسی ، جهش رشدی  و ایجاد قدرت باروری در فرد می گردد که این تغییرات به واسطه هورمونهای جنسی رخ می دهند.
 
مراحل بلوغ در پسران
بلوغ پسران معمولا بین سنین 11 تا 14 سالگی می باشد.
اولین مرحله ، رشد بیضه ها ست که همراه با نازک شدن اسکروتوم (کیسه بیضه) و رشد آلت همراه می باشد.با پیشرفت مراحل بلوغ افزایش رشد موهای زهار، زیر بغل و صورت،خشن تر شدن صدا و توانایی نعوظ رخ می دهد.
جهش رشدی که همراه با افزایش اندازه بدن و توده ماهیچه ای می باشد و در مراحل بعدی بلوغ و در سنین 14 تا 16 سالگی اتفاق می افتد.
 
مراحل بلوغ در دختران
بلوغ در دختران زودتر از پسران رخ می دهد.
اولین مرحله بلوغ در دختران با جوانه زدن پستانها در سنین 10-11 سالگی شروع و با رشد موهای زهار و زیربغل ادامه می یابد.
جهش رشدی معولا نسبت به پسران زودتر رخ داده و با منارک ( اولین پریود) که در سن 11 تا 12 سالگی رخ می دهد ، کامل می گردد.
فاصله بین بلوغ و منارک اغلب 2 تا 5/2 سال است.

تغییر فعالیتها و میل جنسی در نوجوانان
نوجوان نیازمند سازگاری با تغییرات به وجود آمده در اعضای بدن و ایجاد تصویری جدید از خود در ذهن می باشند و باید هماهنگی لازم بین نقش های دوگانه فعالیت جنسی یعنی لذت بخش بودن این امر و نقش آن در تولید مثل و بقایای نسل را در ذهن ایجاد نمایند.

میل جنسی نوجوانان پسر
غریزه جنسی در طی بلوغ در نوجوانان به حداکثر خود می رسد. بسیاری از پسران از بزرگ شدن اعضای تناسلی خود در این دوران نگرانند و آن را زشت و خجالت آور می دانند.
گر چه توانایی نعوظ در زمان تولد نیز در نوزادان پسر وجود دارد اما در طی بلوغ، توانایی انزال را تجربه می کنند.
اولین انزال، اغلب در خواب و به صورت خودبخود یا در سط رویاهای شهوانی روی می دهد.
اغلب نوجوانان برای این تجربه ، آمادگی لازم را نداشته و از این امر نگران می شوند.
انزال خودبخود اغلب نگران کننده و مشکل ساز بوده و برای اغلب نوجوانان خجالت آور است مگر اینکه پیش از بلوغ ، آمادگی های لازم به آنها داده شده باشد.
توجه : نوجوانانی که راهنماییهای لازم را در این مورد از والدین خود دریافت نکرده اند ، اغلب با رو آوردن به دوستان و همسالان خود اطلاعات غلطی را در این مورد دریافت می دارند.

میل جنسی نوجوانان دختر
بر خلاف پسران ، غریزه جنسی در این دوره بر عضو تناسلی متمرکز نشده اما اغلب دختران با آغاز اولین پریود ، حساسیت بیشتری نسبت به اندام تناسلی خود پیدا می کنند.
در دوران بلوغ نیز اغلب دختران تمایل چندانی به تحریکات جنسی و دستکاری خود برای رسیدن به لذت جنسی در خود احساس نمی کنند ولی قرار گرفتن در معرض تحریکات زیاد ، می تواند پاسخهای جنسی را در آنها تقویت نماید.

در پایان بحث مسائل جنسی کودکان و نوجوانان لازم می دانیم چند نکته را خاطر نشان کنیم :
1- مادران نقش بسیار مهمی در انتقال اطلاعات جنسی به فرزندان خود دارند
2- در آموزش مسائل جنسی به کودکان باید به "حیا و حجب کودک" توجه کرد.
3- بهترین زمان برای آموزش مسائل جنسی به کودک زمانی است که خودش سوالی مطرح می کند. نگهداری حیوانات خانگی نیز فرصتی را برای آموزش این گونه مسایل به کودک فراهم می سازد
4- اولین نشانه بلوغ در پسران رشد بیضه ها و در دختران جوانه زدن پستانها ست.
5- سوالهای جنسی کودکان اغلب از حدود سنین سه تا چهار سالگی آغاز می گردد که در پاسخ ها صداقت در بیان مطلب و سادگی پاسخها مهم است.
6- خودارضایی از مشکلات شایع دوران خردسالی است و بیشتر ناشی از کنجکاوی کودک می باشد و به همین دلیل پدیده ای عادی محسوب می شود و بهترین اقدام ، مشغول کردن کودک به سایر فعالیتها و منحرف کردن حواس کودک از این رفتار است.
7- صحبت در مورد مسائل شرعی می تواند به عنوان مقدمه ای برای آموزش مسائل جنسی به نوجوانان محسوب شود.

نقش تنفس عمیق در کنترل میل جنسی

iranhealers: پیشاپیش تأکید می کنیم که کنترل به معنی " سرکوب" نیست.

میل جنسی یکی ازموهبت های الهی وازنعمت های خدادادی شماست برای تنازع بقا. حتی میل جنسی را یکی ازنیروهای درونی وحیاتی بشرمی دانند که اگرکنترل وتعدیل شود، یک رکن موفقیت به حساب می آید.

" ناپلئون هیل" روان شناس مشهوردرکتاب معروف خود " بیندیشید و ثروتمند شوید" ، میل جنسی را یکی از سه ضلع موفقیت می داند.

 آنچه ما درصدد کنترل آن هستیم، میلی است که هدفدارنیست ودرجهت مثبت قرارندارد.

همه امیال، مثبت ومفیدند. همه ی امیال، موهبت الهی اند اما به شرط آن که مهارشان کنیم وبه کنترلشان درآوریم وازآن ها درست استفاده کنیم. افراط درارضای میل جنسی و کنترل نکردن آن، هم تعادل عصبی شما را برهم می زند وهم ازبخش عظیمی ازنیروهای حیاتی و قوای مغیاطیسی شما می کاهد. جالب این که میل جنسی تنفس را تند وسطحی می-کند.

هربارکه میل جنسی، نه درجهت مثبت ودرست ، درشما طغیان کرد، یک شیوه ی کنترل، آن است که مکان ووضعیت خود را تغییردهید وچند نفس عمیق بکشید. ما " پیاده روی تند همراه با تنفس های عمیق" را دراین مواقع به شما توصیه می کنیم.

گزارش مستند شبکه خبری «C.B.S»

 گزارش مستند شبکه خبری «C.B.S» از بازار هنگفت پورنوگرافی و فیلم‌های مستهجن در آمریکا

سایت IranHealers - شبکه خبری «C.B.S» در یکی از برنامه های سال گذشته برنامه مشهور «60 دقیقه» خود، بازار هنگفت پورنوگرافی و فیلم‌های مستهجن در آمریکا را مورد کالبدشکافی قرار داده است.
در این گزارش، ارزش فروش فیلم‌های مستهجن در آمریکا، سالانه بالغ بر ده میلیارد دلار برآورد شده و از اینکه این مبلغ چندین برابر هزینه‌ای است که آمریکایی‌ها صرف فعالیت‌های ورزشی می‌کنند، اظهار نگرانی شده است.
در حالی که تلاش‌های خبرنگاران «C.B.S» برای ردیابی مافیای پورنوگرافی در آمریکا ناکام مانده است، این شبکه از شرکت‌های مشهوری چون «جنرال موتورز»، «ماریوت تیم وارنر»، «VCA» و «VIVID» به عنوان چهره‌های اصلی پشت پرده مافیای پورنوگرافی نام می‌برد.

«C.B.S» در این گزارش، از فروش سالانه 800 میلیون نسخه از محصولات پورنوگرافی توسط شبکه گسترده‌ای در بازار آمریکا خبر می‌دهد که مهم‌ترین معیار آن، به دست آوردن سود هنگفت است که از وارد شدن به حیطه «ننگ اجتماعی» به دست می‌آید.
وجود سایت‌های غیراخلاقی با تصاویر مستهجن در اینترنت نیز موضوعی است که در این گزارش، مورد توجه قرار گرفته و از 180 میلیون پیوند اینترنتی خلاف اخلاق خبر داده شده است.
فروش محصولات مستهجن، یکی از قدیمی‌ترین تجارت‌های دنیاست و هیچ‌گاه رو به کاهش نرفته است. ادامه مطلب ...

طبقه بندی ناتوانی جنسی و درمان آن در طب اسلامی سنتی

در طب سنتی افراد مبتلا به ناتوانی جنسی از حیث درمان، به دو گروه عمده تقسیم شده اند، گروه اول کسانی هستند که ذاتا ضعیف و کم بنیه اند. این عده به طور کامل درمان پذیر نیستند. گروه دوم افرادی هستند که قبلا ناتوان نبوده لیکن در اثر مسائل روحی، جسمی و یکسری عوامل داخلی و خارجی دچار ناتوانی شده اند. این گروه درمان پذیرند.
بر اساس تعالیم طب سنتی، شرط انجام نزدیکی رضایت بخش صحت و سلامت اعضای رئیسه بدن شامل مغز، قلب، کبد و اندام تناسلی است و ضعف هریک از آن ها باعث ضعف و نقص در مجامعت می شود. به طور خلاصه اگر مغز ضعیف باشد، میل جنسی کاهش می یابد. اگر قلب ضعیف باشد اختلال در نعوظ ایجاد می شود و بیمار در شرایطی مثل شرم، ترس، فکر و خیال و.... قادر به نزدیکی نمی باشد. اگر کبد ضعیف باشد، میل جنسی کم و حجم مایع منی اندک است و اگر اندام تناسلی ضعیف باشند، بیضه و آلت کوچک و مایع منی ممکن است زیاد ولی بسیار رقیق باشد.
در نهایت ممکن است علت ناتوانی جنسی هیچ یک از مسائل فوق نبوده بلکه ناشی از عدم نزدیکی برای مدت طولانی باشد که در میان افرادی که ریاضت می کشند مانند مرتاض ها یا کسانی که مدت طولانی مجرد  مانده اند دیده شود. بنابراین یکی از علل عمده ناتوانی جنسی در جامعه امروز را باید بالا رفتن سن ازدواج دانست

مسائل جنسی کودکان و نوجوانان

نوزادی و شیرخوارگی

تمایلات جنسی از بدو تولد شروع می شود. زاییده شدن و مکیدن پستان از اولین تجارب جنسی هر نوزادی به شمار می روند و می توانندبرای او لذت بخش و خوشایند نیز باشد.گر چه به نظر می رسد پیش از تولد نیز جنین های پسر دارای قابلیت نعوظ می باشند .این حالت توسط سونوگرافی قابل تشخیص است و به صورت دوره ای تکرار می شود.تحریک اندام تناسلی نوزادان با فشردن رانهای او به یکدیگر ، تحریک با دست و یا حتی فشرده شدن دستگاه تناسلی به پتو نیز رخ خواهد داد.

نکات مهم در آموزش والدین نوزادان :

- به حداقل رساندن تماسهای دست با اندام تناسلی نوزاد و شیرخوار
- پرهیز و اجتناب از لمس و نوازش اندام تناسلی کودک
- پرهیز از برقراری روابط جنسی در حین بیداری نوزاد و شیرخوار
در شرع مقدس اسلام ، والدین ، از نزدیکی در اتاقی که کودک و یا نوزاد وجود دارد منع شده اند و پوشاندن صورت نوزادان و شیرخواران هنگام این عمل مورد تاکید قرار گرفته است.

ادامه مطلب ...