اخلاق جنسی از نظر اسلام ...

از نظر اسلام ، علاقه جنسی نه تنها بامعنویت و روحانیت منافات ندارد ، بلکه جزء خوی و خلق انبیاء است .در حدیثی می‏خوانیم : ازاخلاق انبیاء دوست داشتن زنان است . رسول اکرم (ص ) و ائمه اطهار ( ع ) طبق آثار و روایات فراوان که رسیده است ،محبت و علاقه خود را به زن در کمال صراحت اظهار می‏کرده‏اند و بر عکس‏روش کسانی را که میل به رهبانیت پیدا می‏کردند سخت تقبیح می‏نمودند .یکی از اصحاب رسول اکرم ( ص ) کار عبادت رابه جائی رسانید که همه روزها روزه می‏گرفت ، و همه شب تا صبح به نمازمی‏پرداخت ، همسر او جریان را باطلاع رسول اکرم ( ص ) رسانید ، رسول اکرم‏( ص ) در حالی که آثار خشم از چهره‏اش هویدا بود از جا حرکت کرد و پیش‏عثمان بن مظعون رفت ، و به او فرمود :ای عثمان بدان که خدا مرابرای رهبانیت نفرستاده است ، شریعت من شریعت فطری آسانی است ، من شخصا نماز می‏خوانم و روزه می‏گیرم و با همسرخودم نیز آمیزش می‏کنم ، هر کس می‏خواهد از دین من پیروی کند باید سنت ‏مرا بپذیرد . ازدواج و آمیزش زن و مرد با یکدیگر جزء سنتهای من است .
مطالبی که قسمتهای قبل درباره پلیدی علاقه جنسی و آثار ناشی از آن گفتیم مربوط به‏گذشته دنیای غرب بود ، دنیای غرب در زمان حاضر در زمینه اخلاق جنسی‏نسبت به گذشته ، باصطلاح یک دور 180 درجه‏ای زده است امروز همه سخن ازتقدیس و احترام علائق و روابط جنسی و لزوم آزادی و برداشتن هر قید و بندی‏در این زمینه است ، در گذشته آنچه گفته شده است بنام دین بوده و امروزنقطه مقابل آنها بنام علم و فلسفه پیشنهاد می‏شود .متاسفانه ما از ضرر افکار قدیم غربیها با همه ضعیف بودن وسایل ارتباطی (در زمان گذشته) ‏میان اقوام و ملل ، مصون نماندیم و کم و بیش در میان ما رخنه کرد ، اماافکار جدیدشان در اوضاع و احوال حاضر سیل آسا بسوی ما روان است ( درقسمت دوم این بحث درباره افکار جدیدی که در زمینه اخلاق جنسی در جهان‏پیدا شده بحث می‏شود )در صفحات گذشته بحث مختصری در اطراف عقیده رائج جهان قدیم به پلیدی‏ذاتی روابط جنسی مطلقا ، و تأثیر سوء عمیق این عقیده در آشفته ساختن ضمیربشر ایراد و به منطق اسلام در این زمینه اشاره شد در ‏بحثهای بعدی آراء و عقاید متفکرین جدید در این زمینه که درست در نقطه مقابل‏اسلاف خودشان است مورد بحث و تحقیق قرار می‏گیرد.

پاورقی: آنچه در باره عقاید اسلام در مورد اخلاق جنسی ذکر شد قابل تعمل است ،البته بیشتر از این نظر که آنچه در زمان حاضر به نام اسلام و دین از آن صحبت می شود با آنچه که اغلب می بینیم تفاوت آشکار دارد. اگر چه منظور از حدیثی که در بالا ذکر شد این نیست که به هر زنی که می بینید بلافاصله ابراز محبت و تمایل کنید ، اما آنچه که اکنون از آن سراغ داریم بیشتر پا گرفتن عقاید غلط و غیر انسانی و غیرعقلانی در گذشته و در فرهنگ قدیم ما با نام تعالیم اسلامی و یا فرهنگ اصیل ایرانی است که بیشتر ناشی از افکار برتری جویی و مرد سالارانه در گذشته و ادامه آن تا زمان جاریست.در آینده بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد. لطفا اگر در این زمینه نظری دارید ارسال کنید تادر صورت تمایل با نام خودتان درج شود .


نظرات 2 + ارسال نظر
مرگی زود یکشنبه 24 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 00:21

چطور میشه توقع داشت در این جامعه زندکی کنیم و با این پیش زمینه از اسلام دوباره اسلام رو انتخاب کنیم؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 13:03

از این نظرات دین اسلام را در این زمینه ذکر کردید متشکرم. متاسفانه بسیاری از ما از این توصیه هخای دین درمورد مسائل جنسی و ... بی اطلاعیم و نمی دانیم که دین اسلام به تمامی مسائل زندگی انسان پرداخته است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد