صنعت پورنوگرافی و زوال مردانگی

چکیده:

آمار رسمی حکایت از آن دارد که همه ساله علاوه بر ورود یازده هزار فیلم مستهجن به بازار گسترده این محصولات، این تجارت شرم­آور در آمریکا 10 میلیارد دلار و در سراسر جهان 56 میلیارد دلار گردش مالی دارد. همچنین تنها در مراکز عرضه این فیلم­ها در ایالات متحده سالانه 721 میلیون بار این محصولات از سوی مشتریان کرایه می­شوند. نویسنده این مقاله با بررسی 15 فیلم پر مخاطب این بازار، معضلات اجتماعی و فردی ناشی از مشاهده این فیلم­ها را مورد بررسی قرار می­دهد.

پیش از شروع بحث در مورد چیستی پورنوگرافی و تبیین ارتباط بین پورنوگرافی و خشونت جنسی و یا چگونگی ارائه اولین راهکارها در جهت اصلاح این وضعیت، اجازه بدهید ابتدا این سؤال را مطرح کنیم که «وجود یک صنعت چند میلیارد دلاری در حوزه پورنوگرافی، نشانگر چه ویژگی­هایی در ما و به ویژه مردان است و به صورت خاص، فیلم «ضربه را بزن- قسمت چهارم» چه می­گوید؟»

صنعت پورنوگرافی این است

فیلم «ضربه را بزن- قسمت چهارم» یکی از فیلم­های پر طرفدار ویدئوکلوپ ویژه بزرگسالان منطقه ماست. برای انجام یک پروژه تحقیقاتی در مورد موضوعات فیلم­های پر مخاطبی که توزیعی گسترده دارند، من از متصدی این فروشگاه خواستم که یکی از فیلم­های معمول و متداول فروشگاه را که توسط مشتریان اجاره می­شود، برای من بیاورد. از میان 15 فیلم ارائه شده، من یکی را انتخاب کردم.«ضربه را بزن- قسمت چهارم»

(با عرض معذرت از خوانندگان محترم، توصیف صحنه­های این فیلم توسط نویسنده آن­­چنان وقیح و تهوع­­­آور است که از ذکر آن معذوریم).

افراد می­توانند این فیلم را در ازای پرداخت 3 دلار کرایه کنند و یا این­که از طریق شبکه اینترنت و با پرداخت 95/19 دلار آن را خریداری نمایند. همچنین امکان تهیه هر یک از پنج قسمت دیگر این مجموعه شش قسمتی، وجود دارد. این فیلم، یکی از 000/11 فیلم پورنویی است که همه ساله به بازار این محصولات وارد می­شود. همچنین در کشوری که سالانه 4 میلیارد دلار از محل اجاره این فیلم­ها رد و بدل می­گردد، این فیلم­های ویدیویی، 721 میلیون بار از سوی مشتریان کرایه می­گردند.

درآمدهای صنعت پورنوگرافی نه از طریق کیفیت فیلم­برداری که از طریق ایجاد تحریک سریع جنسی در مردان، تأمین می‌گردد. در بازار این فیلم‌ها، محصولاتی با خشونت جنسی بیشتر یا کمتر رواج دارد. در بروشور شرکت آرماگدون، تولید کننده سری شش­گانه این فیلم­ها می­خوانیم: «فیلم­های با کیفیت و تحریک کننده برای تفریحات و سرگرمی زوج­های آمریکایی»

ادامه مطلب ...