فرهنگ تفریح جنسی در اسلام

تفریح را می توان به عملی که موجب ایجاد نشاط در فرد می شود ، تعریف نمود . تفریح از این نقطه نظر که آیا ضرورت زندگی هست یا خیر به دو قسم تقسیم می شود . ثمره این تقسیم آن است که در قسمی از تفریح به این امر توجه داده می شود که در این بحث به نیازهای ضروری زیستن پرداخته می شود و طبعاً بحث تفریح به عنوان مطالعه در مورد امری که بازگشت به لوازم زیستن دارد ، بیشتر مورد دقت و تأمل قرار خواهد گرفت تا قسمی که تنها در بهبود زیستن کمک می نماید . این نوشتار ناظر به آن قسم از تفریحاتی است که ضروری زیستن است و فقدان این تفریحات به زندگی طبیعی خلل وارد می کند . اگر چه این تفریحات خود از حیث نیازهای بشری یا عصری و تمدنی و ....قابل تأمل و تعریف می باشند ، اما این نوشتار ناظر به خصوص تفریحات جنسی است که با توجه به جوان بودن جامعه ما از اهمیّت خاصی برخوردار است.

انسان نیز چون باقی حیوانات در طول حیات خویش نیاز های مختلفی را تجربه و احساس می نماید که پاسخ نگفتن به این نیازهای واقعی به معنی پرورش نیافتن و خفتن استعدادی از قوای اوست . بلوغ و کامل شدن فیزیولوژیک بدن نیاز جدیدی را برای او به ارمغان می آورد و آن نیاز جنسی است . نیاز جنسی از ابعاد روحی ، روانی و عاطفی و جسمی برخوردار است . نیازی است که خداوند برای بقاء و ایجاد نسل در تمام حیوانات قرار داده . لذا همانگونه که اقتضای حکمت الهی ضرورت بقای نسل بشر بوده است ، علی القاعده این نیاز نیز می بایست ضروری و گریز ناپذیر باشد . چه اگر نیازی قابل چشم پوشی بوده باشد طبیعتاً نتیجه ضروری به ودیعه گذاشتن نیاز جنسی در انسانها نمی تواند بقاء نسل بوده باشد . از این استدلالهای عقلی که بگذریم وجدان و تجربه نیز اقتضای گریز ناپذیری پاسخ به نیاز جنسی را می نماید . بدین معنا که پاسخ نگفتن به آن به زندگی طبیعی خللی وارد می سازد و بیماریهایی چون افسردگی و انحرافات جنسی و عطش جنسی ( که شخص در طول شبانه روز تمام قوایش مصروف قوه جنسی و معطوف به آن است ) و.... را به دنبال خواهد داشت.
ادامه مطلب ...

آمار تعرض جنسی در جهان

بنابر آماری که سازمان بهداشت جهانی (WHO) ارائه داده سوءاستفاده جنسی از کودکان در کنار کار اجباری و خشونت فیزیکی علیه کودکان افزایش چشمگیری داشته و به یکی از اصلی ترین نگرانی های سلامت جهانی تبدیل شده است.

کودکان نیازمند توجه به سلامتی و موقعیت اجتماعی خود هستند و در صورتی که این شرایط آنها مورد توجه مناسب قرار نگیرد آثاری منفی در رشد اقتصادی و اجتماعی جوامع خواهد داشت.

کشور آفریقای جنوبی در میان کشورهایی که نرخ بسیار بالای سوءاستفاده جنسی از کودکان در آنها ثبت شده در رده های بالا قرار دارد و این موضوع به یکی از اصلی ترین بحران های این کشور تبدیل شده است. بنابر تحقیقی که سازمان بهداشت جهانی انجام داده سالانه حدود 20 هزار گزارش سوءاستفاده جنسی به پلیس آفریقای جنوبی مخابره می شود که یک پنجم آن مربوط به کودکان زیر 18 سال است. این آمار طی 10 سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و البته جدای از این آمار تعداد بسیار زیادی سوءاستفاده جنسی از کودکان در این کشور صورت می گیرد که هیچ گزارش و اطلاعاتی از آن به پلیس این کشور ارائه نمی شود.شبکه تلویزیونی BBC اما آمار نگران کننده تری از این بحران ارائه می دهد؛ سوءاستفاده جنسی از کودکان طی دهه گذشته 400 درصد افزایش داشته است. براساس تحقیقی که صورت گرفته دختری که در آفریقای جنوبی به دنیا می آید بیشتر از آنکه احتمال به مدرسه رفتنش وجود داشته باشد احتمال دارد که مورد سوءاستفاده جنسی قرار گیرد. معمولاً این کودکان هم از طبقه فقیر جامعه هستند.

در سال 1994 سالانه بیش از 18 هزار سوءاستفاده جنسی از کودکان به پلیس آفریقای جنوبی گزارش می شد که این آمار در سال 2005 به 30 هزار مورد افزایش یافته است.

گزارش دیگری هم نشان می دهد که سالانه 60 هزار مورد تجاوز جنسی در این کشور آفریقایی صورت می گیرد که 40 درصد آن افراد زیر 18 سال هستند.

از سوی دیگر دانشگاه آفریقای جنوبی هم اعلام کرده که سالانه یک میلیون زن و کودک در این کشور مورد تجاوز قرار می گیرند.

*سال گذشته نوزادی نه ماهه مورد تعرض شش مرد قرار گرفت که سن شان بین 24 تا 66 سال بود. مادر این نوزاد پس از تولدش او را در خیابان رها کرده بود.

*دختر چهار ساله ای پس از آنکه توسط پدرش مورد تعرض قرار گرفت، جان داد.

*نوزادی 14 ماهه پس از آنکه توسط دو عموی خود مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفت، جان داد.

*نوزادی هشت ماهه توسط چهار مرد مورد تعرض قرار گرفت که یکی از آنها بعدها در دادگاه به حبس ابد محکوم شد. این تنها چهار نمونه از سوءاستفاده های جنسی وحشتناکی است که روزانه نسبت به کودکان آفریقای جنوبی صورت می گیرد.

این آمار زمانی بیشتر نگران کننده می شود که توجه داشته باشیم 70 درصد بزرگسالان و 80 درصد کودکان مبتلا به ویروس HIV در آفریقای جنوبی زندگی می کنند.یکی از عواملی که باعث افزایش سوءاستفاده جنسی از کودکان در آفریقای جنوبی شده این دیدگاه است که تجاوز به کودکان باعث جلوگیری از ایدز یا درمان آن خواهد شد.

این دیدگاه نه تنها در آفریقای جنوبی بلکه در دیگر کشورهای آفریقایی از جمله لیبریا هم وجود دارد. این کشور هم یکی از بالاترین آمارهای سوءاستفاده جنسی را در میان کشورهای جهان دارا است. همین چند هفته پیش بود که در لیبریا کشیشی 64 ساله پسری هشت ساله را مورد آزار جنسی قرار داده بود. این اتفاق رسوایی بزرگی در کلیسای این کشور برپا کرد.

این پدیده تنها شامل کشورهای فقیر و آفریقایی نمی شود بلکه در امریکا که ثروتمندترین کشور دنیا است هم آمار نگران کننده ای در این مورد وجود دارد.

دانشگاه کلرادو چندی پیش آماری از سوءاستفاده جنسی به خصوص در میان کودکان این کشور منتشر کرد.

*در هر دو دقیقه یک کودک در امریکا مورد سوءاستفاده جنسی قرار می گیرد.

*یک زن از هر شش زن امریکایی در کودکی مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته است و یک مرد از هر 33 مرد.

*در سال 2005 بیش از 200هزار کودک و نوجوان در امریکا مورد آزار جنسی قرار گرفتند که 44 درصد آنها نوجوانان بین سنین 12 تا 18 سال هستند.

*در امریکا تنها 41 درصد موارد سوءاستفاده جنسی از کودکان به پلیس گزارش می شود و 59 درصد این تجاوز به پلیس گزارش نمی شود.

*تنها در ایالت کلرادو سالانه بیش از 50 کودک در اثر سوءاستفاده جنسی جان خود را از دست می دهند که 75 درصد آنها را کودکان زیر 4 سال تشکیل می دهند.

*سالانه حدود دو هزار کودک در ایالت کلرادو پس از سوءاستفاده جنسی به بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی منتقل می شوند.

منبع: روزنامه شرق 31/2/86
نقل از: http://sociology82.blogfa.com