۶۰ درصد طلاق‌ها با دلایل جنسی

آمار جدید سازمان ملی جوانان منتشر شد
مدیر کل فرهنگی سازمان ملی جوانان با بیان این‌که 13/5 درصد طلاق‌های سال 88 در زمان صفر ازدواج رخ داده است، گفت: بیشترین طلاق‌ها در ازدواج‌هایی است که هنوز زندگی مشترک را آغاز نکرده و کمتر از یک سال عمر دارند. 

 

مجید امیدی در گفت‌وگو با فارس، با بیان این‌که 13/5 درصد طلاق‌های سال 88 در زمان صفر ازدواج رخ داده است، اظهار داشت: این به این معنی است که این افراد هنوز زندگی مشترک خود را آغاز نکرده یا کمتر از یک سال است که زندگی مشترکشان را شروع کرده‌اند. وی گفت: 50 درصد طلاق‌های ثبت شده در سال گذشته مربوط به زوج‌های هستند که صفر تا 5 سال سابقه زندگی مشترک آنها است.

 امیدی گفت: زوج‌هایی که در صفر ازدواج (یعنی هنوز زندگی مشترکشان را آغاز نکرده‌اند) از یکدیگر جدا شده‌اند، 35/10 درصد هستند. مدیر کل فرهنگی سازمان ملی جوانان تاکید کرد: بیشترین آمار طلاق به این دوره زندگی اختصاص دارد؛ افرادی که یک سال با یکدیگر زندگی‌ کرده‌اند 37/7 درصد آمار طلاق را به خودشان اختصاص داده‌اند، ولی افرادی که هنوز یک سال هم از زندگی مشترکشان نگذشته است بیش از 10 درصد بوده‌اند. امیدی تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد خیلی از ازدواج‌ها به واسطه عدم شناخت جوان‌ها از یکدیگر و زوایای زندگی یا وجود نگاه‌های رمانتیک که باعث کور شدن چشم عقل آنها شده‌، پس از 2 یا 3 ماه منجر به طلاق شده است.
‌60 درصد طلاق‌ها با دلایل جنسی
امیدی با بیان اینکه برخی آمارها نشان می‌دهد که 60 درصد از طلاق‌ها دلایل جنسی دارند، گفت: اینکه مسائل جنسی 60 درصد یا بالاتر در برخی از طلاق‌ها سهیم هستند باید فصل‌بندی شود و می‌توان با ایجاد فضای آموزشی بخشی از مشکلات را در این زمینه حل کرد. وی در ادامه افزود: همه اتفاقات و مشکلات دلایل اقتصادی و اجتماعی ندارند، بلکه بعضی مواقع برخی مسائل وجود دارد که باعث انحرافات و دیگر مشکلات می‌شود.
امیدی با تاکید بر اینکه علت طلاق اگر موشکافی و درست بررسی نشود به هویت خانواده جفا شده است، گفت: قبل از هر اقدامی باید علت طلاق را به‌صورت علمی و صحیح مورد بررسی قرار دهیم. در واقع با تهیه فهرستی از عوامل طلاق می‌توانیم به نتیجه درست و مطلوب برسیم. وی اظهار داشت: در این صورت می‌توان اعلام کرد چند درصد از طلاق‌ها به عوامل اقتصادی و اجتماعی بستگی دارند. امیدی تصریح کرد: یکی از جنبه‌های طلاق می‌تواند ناشی از تبادلات بین فردی، روحی، عاطفی و در نهایت جسمی باشد. وی همچنین اظهار داشت: مسائل جنسی زمینه‌هایی دارد که بخشی از آن می‌تواند در حوزه درمانی و بهداشتی باشد؛ در واقع بعضی از مشکلات در این زمینه می‌تواند با پزشک و مشاور درمان شود. امیدی بیان کرد: عده‌ای از جوان‌ها با این دسته از مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند و آن را نمی‌توانند‌ بروز دهند، اما اگر با یک مشاوره صحیح به درمان این مشکلات بپردازند، بدون شک رفع می‌شود. امیدی تاکید کرد: برخی از زوج‌ها در صورتی که علت اصلی جدایی آنها از یکدیگر ریشه در مسائل جنسی داشته باشد، آن را بروز نمی‌دهند و ایرادات و بهانه‌های دیگری را مطرح می‌کنند. وی افزود: در این گونه موارد، با ریشه‌یابی متوجه می‌شویم این عوامل ساختگی هستند و تنها به واسطه حجب و حیا دلایل دیگری را مطرح می‌کنند.
‌ارتباطات نامشروع در دوران تجرد زمینه آسیب‌های جدی را فراهم می‌کند
وی ادامه داد: بخشی از دلایل جنسی ممکن است ناشی از گذشته افراد باشد؛ در واقع فضای باز اطلاعاتی در دوره‌های تجرد و درگیر شدن دختر و پسرهای جوان با ارتباط جنسی نامشروع می‌تواند آنها را دچار آسیب‌های جدی کند. امیدی ادامه داد: این افراد نمی‌توانند به زندگی زناشویی پایبند باشند؛ همین امر باعث اختلافات زوجین و حتی تنوع‌طلبی می‌شود. وی گفت: افرادی که در دوران تجرد دوستی‌های زیادی داشته باشند، در دوران پس از ازدواج نیز نمی‌توانند این دوستی‌ها را به راحتی قطع کنند. وی در ادامه تاکید کرد: در زمینه دلایل جنسی در طلاق نیاز است تا همه جنبه‌ها را به‌صورت مجزا مورد بررسی قرار دهیم و بدون شک دوره‌های آموزشی برای زوجین در جهت کاهش آسیب‌دیدگی بسیار موثر است. 

 

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات 1 + ارسال نظر
علی چهارشنبه 14 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:10 http://www.psychologyfree.blogfa.com

سلام دوست خوبم
وبلاگ بسیار مفید و خوبی داری همینجوری ادامه بده ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد