کشف بی‌سابقه‌ترین سوءاستفاده جنسی از کودکان در آمریکا

سرانجام نتیجه تشدید قوانین شنود مکالمات تلفنی و کنترل اینترنت در آمریکا مشخص شد و با بکارگیری این تدابیر، بدترین شکل قابل تصور سوءاستفاده جنسی در آمریکا کشف شد، به گونه‌ای که این باند حتی تصاویر سوءاستفاده جنسی از کودک هجده ماهه را نیز در پرونده خود دارد!
به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب» به نقل از «CBS»، به تازگی بزرگ‌ترین شبکه اینترنتی سوءاستفاده جنسی از کودکان در آمریکا از هم فرو پاشیده و 27 نفر از این شبکه متهم شناخته شده‌اند.به گفته مسئولان فدرال آمریکا، عوامل اینگونه سوءاستفاده‌ها از طریق اتاق‌های گفت‌وگوی اینترنتی، تصاویر زنده از اذیت و آزار جنسی کودکان را به همراه هزاران تصویر جنسی کودکان، از طریق اینترنت معامله می‌کرده‌اند.
آمریکا و مسئولان بین‌المللی، 27 عضو این شبکه را که در اتاق‌های چت kiddyvids و Kiddypics کار می‌‌کرده‌اند، دستگیر کرده‌اند. کوچکترین کودکی که تصاویر و فیلم‌های ویدئویی ذکر شده از آن تهیه شده، هجده ماهه بوده است. «آلبرتو گونزالس» دادستان کل آمریکا اعلام کرده که این گزارش نتیجه تحقیقات ده ماهه آنان بوده است.
گونزالس در یک کنفرانس خبری در شیکاگو گفته است که این رفتارهای جنسی که در اتاق‌های گفت‌وگوی اینترنتی صورت پذیرفته و تصاویر مربوط به آن، بدترین شکل قابل تصور استفاده جنسی از کودکان در دنیاست.
حدود سیزده نفر از مجرمان اینگونه اقدامات، اعم از تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و دریافت‌کنندگان تصاویر از 9 ایالت بزرگ آمریکا یعنی آریزونا، فلوریدا، هاوایی، الینویز، میشیگان و نوادا، نیویورک، کارولینای شمالی و تنسی بوده‌اند. چهارده نفر دیگر هم در استرالیا، کانادا و انگلیس دستگیر شده‌اند.
یک واحد از سازمان امنیت ملی آمریکا وظیفه پیگیری این قضیه را بر عهده داشته است.
«جولی مایرز»، مشاور رئیس سازمان امینت ملی آمریکا گفته که مأموران پیگیری به وی گفته‌اند، این بدترین پرونده‌ای است که تا به حال دیده‌اند.گونزالس پرونده تصاویر جنسی اینترنتی کودکان را در صدر پرونده‌های دستگاه قضائی آمریکا قرار داده است.
وزارت دادگستری آمریکا طی گزارشی با مقایسه پنج سال نخست دولت بوش و کلینتون به این نتیجه رسیده که از سال 2001 تا 2005، 91 پرونده قضائی مربوط به افرادی بوده است که زنان و کودکان را وادار به کار در فاحشه‌گری کرده‌اند که این آمار، نسبت به پنج سال نخست دولت قبلی، افزایش دو برابری داشته است

۵۰ ‬درصد طلاق‌ها ناشی از مشکلات جنسی است

اگر چه این خبر دیر از سوی بنده منتشر می شه اما نتایج این کنگره بسیار مهم و قابل توجه است

دبیر علمی کنگره خانواده و بهداشت خانواده گفت: نتیجه یک بررسی در دادگاه‌های خانواده نشان می‌دهد حدود ‪ ۵۰‬درصد از طلاق‌ها ریشه در مسایل و مشکلات جنسی دارد.

دکتر "سید کاظم فروتن" در حاشیه برپایی این کنگره در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه علمی ایرنا با اعلام این خبر افزود: نتیجه این بررسی نشان می‌دهد بسیاری از مشکلات خانوادها ناشی از مشکلات جنسی است که به صورت مشکلات ظاهری و سطحی دیگری تظاهر می‌کند. وی افزود: ممکن است همسر از مشکلات رفاهی و اقتصادی و دیگر مشکلات زندگی شکایت کند ولی در ریشه یابی آن مشخص می‌شود که در آن خانواده آرامش جنسی وجود ندارد.

دکتر فروتن با اشاره به اینکه اختلالات جنسی در جامعه ما از شیوع بالایی برخوردار است افزود: در کشور ما برای ناتوانی جنسی که ‪ ۹/۸‬درصد مردان جامعه از آن رنج می‌برند هیج برنامه ریزی منسجمی به عمل نیامده است. وی افزود: علاوه بر این ‪ ۳۰‬تا‪ ۵۰‬درصد افراد مبتلا به دیابت و ‪ ۶۰‬درصد افرادی که دچار سکته قلبی می‌شوند و ‪ ۵۵‬تا‪ ۶۵ ‬درصد مردانی که مبتلا به نارسایی مزمن تنفسی هستند دچار مشکل ناتوانی جنسی هستند. وی اضافه کرد: همچنین ‪ ۳۵‬تا‪ ۴۰‬درصد زنان در زندگی زناشویی خود از اختلالات جنسی رنج می‌برند.

دکتر فروتن تصریح کرد:یکی از مهمترین مشکلات کشور ما دراین زمینه نبود مراکز آموزشی است و همچنین وجود این معضل است که کجا، چه چیزی و به چه میزان بایستی در زمینه مشکلات جنسی آموزش داده شود. وی افزود: مشکل دیگری که در زمینه مشکلات جنسی در کشور ما وجود دارد این است که هیچ گاه بطور شفاف و صریح به این مشکلات پرداخته نشده است و همیشه دراین مورد صورت مساله را پاک کرده‌ایم.

دکتر فروتن اظهار داشت: با توجه به ترویج راههای فساد که تا حد زیادی از طریق فناوری‌های جدید فیلم، ماهواره و سی دی‌های مختلفی که به صورت ارزان و حتی رایگان در جامعه نفوذ کرده است باید با برنامه‌ریزی در سطح کلان کشور و تدوین راهکارهای نظری و عملی و انجام طرح‌های تحقیقاتی بنیادی مانع از تاثیر آنها در فروپاشی خانواده شد. وی گفت: یکی از رسالت‌های مهم دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی به عنوان علمی‌ترین کانون‌های سرنوشت ساز، توجه به بعد معنوی انسان و طرح راهکارهایی است که مانع از فروپاشی نهاد خانواده شود.

وی یادآور شد: پدیده‌های ویرانگر سکس، ایدز، لجام گسیختگی، طلاق و انهدام خانواده، پیدایش قابل توجه فرزندان طلاق و آثار منفی آن در سلامت جسم و روان فرزندان ، و ناتوانی جنسی چاره‌ای جز این نیست که با هم اندیشی‌های کارساز و پژوهش‌های علمی برای حل این معضل برنامه‌ریزی شود.

دومین کنگره سراسری خانواده و مشکلات جنسی با همت دانشگاه شاهد و با حضور پزشکان،متخصصان ،پژوهشگران و دانشجویان امروز چهارشنبه دوم آذر ماه در سالن همایش‌های رازی تهران آغاز به کار کرد و تا سوم آذرماه ادامه دارد.

منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۴/۰۹/۰۲

دو خبر اجتماعی

گزارشی از میزان جرایم جنسی در ایران

خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: ایران از لحاظ وقوع جرایم جنسی، از میزان بسیار کمتری نسبت به دیگر کشورهای مشابه و غربی برخوردار است.
بنا بر این گزارش، در سال 1383، مجموعا حدود بیست هزار مورد جرایم جنسی، منجر به آزمایش‌‌های پزشکی شده که این رقم، کمتر از سه مورد در ده‌هزار نفر است.
در این میان، حدود سه هزار آزمایش پزشکی در رابطه با انجام تجاوز (لواط) صورت گرفته که میانگین آن برای مردان ایرانی، کمتر از یک در ده‌هزار نفر است.در نظر تقسیم استانی نیز استان اصفهان با 5/2 نفر در هر ده هزار نفر، بیشترین مورد و استان لرستان نیز با دو نفر در هر صد هزار نفر، کمترین آزمایش مربوط به لواط را داراست. همچنین استان یزد با چهارده نفر در هر صد هزار نفر و استان قزوین، با حدود هفت مورد در هر صد هزار نفر به ترتیب در رتبه‌های دوم و چهاردهم استانی قرار دارند.
از نظر آمار مربوط به تجاوز به عنف یا شکایت خانواده دختران، در رابطه با ازاله بکارت نیز از میان حدود هفده‌هزار آزمایش انجام شده، که سرانه پنج در ده‌هزار نفر را برای زنان ایرانی ایجاد می‌کند، استان تهران با حدود ده مورد در هر هزار زن تهرانی، رتبه نخست و استان قزوین نیز با حدود 9 مورد، رتبه دوم و استان‌های سمنان و گیلان نیز با حدود هشت مورد در ده‌هزار زن رتبه‌های سوم و چهارم را در آزمایش‌های مربوط به ازاله بکارت، دارا هستند. گفتنی است، استان‌های سیستان‌وبلوچستان، ایلام و زنجان از این لحاظ، رتبه‌های آخر را دارند.

وضعیت شکننده زنان در جامعه و آسیب‌زایی کم آنها

در حالی که زنان کمتر امنیت دیگران و جامعه را تهدید می‌کنند، اما در مقایسه با مردان وضعیت شکننده‌تری داشته و بیش از آنها در معرض تهدید و آسیب قرار می‌گیرند؛ به گونه‌ای که عمده‌ترین جرائم علیه زنان بهره‌برداری از جاذبه‌های جنسی و طبیعی آنها و به فحشا کشاندن آنهاست.
به گزارش خبرنگار «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از این رو در ایران پس از پیروزی انقلاب براساس اصل چهارم قانون اساسی مبنی بر ضرورت انطباق قوانین و مقررات با موازین اسلامی در قوانین جزایی براساس فقه اسلامی، مجازات‌های سختی برای مرتکبان جرایم جنسی وضع شد، بنابراین می‌توان گفت که از نظر تهدیدها و آزارهای جنسی پس از پیروزی انقلاب زنان از امنیت بسیاری برخوردار شدند.
به گزارش ایسنا، از دست دادن سرپرست، انحراف سرپرست خانواده، فقر و بیماری و ... زنان را در معرض تهدیدهای جدی قرار داده و زمینه را برای آسیب‌های بعدی مهیا می‌کند، پس از پیروزی انقلاب به این موضوع نیز توجه خاصی شد و اقداماتی برای حمایت از این زنان صورت گرفت؛ به نحوی که در سال 71 طرح «قانون تأمین زنان و کودکان بی سرپرست» به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. به همین ترتیب در سال 71 با عنایت به این نکته که فقر و مشکلات اقتصادی مهمترین عامل بروز برخی انحرافات و آسیب‌ها برای زنان محسوب می‌شود، لایحه‌ای به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده که حداقل معاش را برای افراد بی‌سرپرست تضمین می‌کرد.

دوخبر پزشکی

ناتوانی جنسی برای زنان سیگاری

 21درصد از زنان سیگاری نابارور هستند. دبیر دومین کنگره خانواده و مشکلات جنسی گفت: کشیدن سیگار در افرادی که دچار نارسایی قلبی هستند، باعث افزایش ناتوانی جنسی از 14 به 41 درصد شده و در افرادی که داروهای فشار خون مصرف می کنند، این ناتوانی در اثر سیگار کشیدن از 5/7 درصد به 53 درصد افزایش می یابد.

 

افزایش 3 برابری خطر ایدز با شستشوی کانال زایمان

 بر خلاف تصور بعضی ها که فکر می کنند، شستشوی کانال زایمانی خصوصا پس از مقاربت باعث کاهش خطر ایدز و سایر بیماری های مقاربتی می شود. نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه «واشنگتن» حاکی است، شستشوی «واژینال» خطر ابتلا به عفونت ایدز را سه برابر و استفاده از مواد ضدعفونی کننده، احتمال ابتلا به این بیماری را 4 برابر می کند! دانشمندان با ده سال تحقیق روی هزار زن، دریافتند شستن کانال زایمان با فشار زیاد آب، می تواند منجر به التهاب شده و احتمال ایجاد عفونت را بیشتر کند.نتایج این تحقیقات نشان می دهد، مجرای واژینال بسیار حساس است و به راحتی تخریب می شود و با شستشوی «واژن» بسیاری از آنتی بادی های ضد عفونی کننده طبیعی بدن هم از بین می روند.

هرزه‌نگاری کودکان در اینترنت، یکی از نگرانی‌های اصلی کشورها

تازه‌ترین مطالعات انجام شده حاکی از آن است که هرزه نگاری کودکان در اینترنت بسیار قابل دسترس شده است و بسیاری از کاربران اینترنتی نسبت به این مسئله ابراز نگرانی کرده‌اند.
انجمن ارایه دهنده سرویس‌های اینترنتی در ایرلند به تازگی اعلام کرده است، ‌٦/٨٧ درصد از کل گزارش هایی که به این انجمن شده در رابطه با شکایت از افزایش میزان هرزه‌نگاری کودکان بوده است. بر اساس اعلام این انجمن، در سال ‌٢٠٠٣ ماهانه ‌١٥٤ مورد هرزه‌نگاری کودکان گزارش شد که اکنون این میزان به ‌١٩٥ مورد در ماه افزایش یافته است.
در مورد دیگر نقاط جهان نیز این مطالعه نشان می‌دهد تنها در ماه جاری میلادی ‌١٧ نفر به اتهام هرزه‌نگاری در اینترنت در سراسر جهان دستگیر شدند.
این پدیده ناخوشایند در بزرگترین بازار اینترنت آسیا نیز به میزان چشمگیری در حال افزایش است. طبق اعلام موسسه ملی اینترنت چین، ‌٢/٦٨ درصد از مجموع شکایت‌هایی که در سال گذشته میلادی به این سازمان شد، مربوط به هرزه‌نگاری کودکان بوده است.

منبع: هموطن سلام

روزگار شوم روسپیان آفریقایی در اروپا

مدتى است که رسانه‌هاى آلمان به موضوع فحشا و تجارت زنان اهل اروپاى شرقى مى‌پردازند. اما در این باره که فحشا و تجارت زنان افریقایى نیز در کشورهاى اروپایى رواج یافته است، کمتر گزارشى مى‌بینیم. در فرانسه یک کتاب و یک فیلم مستند سکوت در باره این موضوع را که تبدیل به تابو شده است، شکسته‌اند. نام کتاب و فیلم ”حلقه‌هاى روسپیان افریقایى“ است.
هدف از تهیه و انتشار این کتاب و فیلم روشنگرى است، تا به قربانیان بالقوه در افریقا هشدار داده شود.  نویسندگان کتاب در اروپا مى‌خواهند حس مسؤولیت سازمان‌ها و دولت‌هاى افریقایى را برانگیزند تا دست به کارى علیه تجارت انسان بزنند. آنها مى‌خواهند شهروندان اروپایى را نسبت به این مسأله حساس کنند، تا وقتى روسپیان افریقایى را در خیابان‌ها یا در فیلم‌هاى پورنو مى‌بینند، حس همدردى بیشترى با آنان داشته باشند.

در آغاز فیلم مستند ”حلقه‌هاى روسپیان افریقایى“ دخترى سخن مى‌گوید که آدل Adèle  نام دارد. آدل مى‌گوید ”همینکه مى‌رفت، به زخمهایم مى‌رسیدم، قرص ضد درد مى‌خوردم و دراز مى‌کشیدم تا آرام بگیرم. بمجرد اینکه برمى‌گشت، دوباره همه چیز از نو شروع مى‌شد. مدام خشن‌تر مى‌شد، دست و پاهاى مرا در حالتى مى‌بست که برایم خیلى دردناک بود. تقریبا بیهوش مى‌شدم. دیگر صحبتى از ازدواج با من نمى‌کرد. ویزایم تمام شده بود و داشتم غیرقانونى زندگى مى‌کردم. شروع کرد من را به تهدید و زیر فشار گذاشتن. شاهزاده جذاب حالا تبدیل شده بود به قورباغه. نمى‌خواستم خانواده‌ام را ناامید کنم. براى همین همه چیز را تحمل مى‌کردم.“

آدل ۲۱ سال داشت و اهل ساحل عاج بود. در ماه فوریه سال ۲۰۰۵ میلادى او را که در حال رفتن به  سر قرار خود با گروه تهیه فیلم مستند بود، با ضربه‌هاى چاقو در محله شاتو روژ Chateau Rouge پاریس کشتند. احتمالا چون در باره آنچه بر او رفته بود سخن گفته بود. بدین خاطر تهیه‌کنندگان فیلم ”حلقه‌هاى روسپیان افریقایى“ اثر خود را به آدل تقدیم کرده‌اند. این دختر جوان از راه اینترنت با واسطه‌ خود آشنا شده بود. در بسیارى از موارد نیز خانواده‌هاى پرجمعیت این زنان افریقایى هستند که آنها را به کار در عرصه فحشا وامى‌دارند.

ادامه مطلب ...

تاثیر ژن های جنسی بر رفتارهای تهاجمی

بررسی های محققان نشان می دهد با آنکه هورمون های جنسی عمدتا به عنوان‌عوامل موثر در خشونت بیشتر در مردان نسبت به زنان معرفی می شوند وجودژن های خاص نیز تاثیر دارند.

به نوشته پایگاه اینترنتی دانشگاه ویرجینیا در مطالعات پیشین دانشمندان‌مشخص شده بود که هورمون های جنسی مردانه که تستوسترون مهم ترین آنهاست‌در بروز رفتارهای خشونت آمیز بیشتر در مردان نسبت به زنان نقش مهمی‌دارد.
تحقیقات جدید نشان می دهد این تفاوت ریشه‌های ژنتیکی دارد و با آنکه‌هورمون‌ها در بروز تفاوت های جنسی در سطح مغز و رفتاردخالت می کنندژن‌های موجود در کروموزوم های جنسی مردان با هورمون های مردانه و به‌ویژه تستوسترون تعامل می‌کنند.
تعامل موجود بین این دو عامل موجب می‌شود در میان موجودات مذکر نیز شدت‌رفتارهای خشونت امیز یکسان نباشد .

منبع:iribnews.ir

نتیجه یک تحقیق

زیک روبین، روانـشناس دانشگاه هاروارد، پژوهش جالبی انجام داد .
وی به طـور علمی مدت زمانی را که دو عاشق به یکدیگر چشم میدوزند ضبط و اندازه گیری کـرد و دریافت دو فردی که عمیقا عاشق یکدیگر ند 75% از زمانی را که گفتگو می کنند به همدیگر نگاه می کنند و هـنـگـامی که فرد ناخوانده ای به میان صحبتشان وارد می شود آهسته از یکدیگر روی برمی گـردانـنـد. در گـفـتـگوهـای معمـــــولی، افراد 30 تا 60 درصد از وقتشان را به نگاه کردن به یـکدیـگر اخـتـصـاص می دهند.
اهمیت مقیاس روبین در این است که باحتمال می توان میزان عاشـقی و دلبـاختگی دو فرد را بـا انـدازه گیـری مـدت زمـانـی تخمین زد کـه آن دو عاشقانه به یکــدیگر زل می زنند.
برخـی روانـکاوان از این روش در مشاوره سود می برند، برای آنکه دریابند تا چه اندازه زوجین به یکدیگر علاقه و عشق دارند. هرگاه در حین گفتگو با شخصـــی که دوسـتـش می دارید، 75 % از زمان را به وی نگاه کنید، با این کار مغز آن فرد را تحت تأثیر قرار می دهید و مـغز آن شخص آخرین باری را که فردی تا این اندازه به او نـگـاه به یاد می آورد و تـحلـیـلش از این نگاه طولانی وجود عشق و علاقه خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین