صنعت پورنوگرافی و زوال مردانگی

چکیده:

آمار رسمی حکایت از آن دارد که همه ساله علاوه بر ورود یازده هزار فیلم مستهجن به بازار گسترده این محصولات، این تجارت شرم­آور در آمریکا 10 میلیارد دلار و در سراسر جهان 56 میلیارد دلار گردش مالی دارد. همچنین تنها در مراکز عرضه این فیلم­ها در ایالات متحده سالانه 721 میلیون بار این محصولات از سوی مشتریان کرایه می­شوند. نویسنده این مقاله با بررسی 15 فیلم پر مخاطب این بازار، معضلات اجتماعی و فردی ناشی از مشاهده این فیلم­ها را مورد بررسی قرار می­دهد.

پیش از شروع بحث در مورد چیستی پورنوگرافی و تبیین ارتباط بین پورنوگرافی و خشونت جنسی و یا چگونگی ارائه اولین راهکارها در جهت اصلاح این وضعیت، اجازه بدهید ابتدا این سؤال را مطرح کنیم که «وجود یک صنعت چند میلیارد دلاری در حوزه پورنوگرافی، نشانگر چه ویژگی­هایی در ما و به ویژه مردان است و به صورت خاص، فیلم «ضربه را بزن- قسمت چهارم» چه می­گوید؟»

صنعت پورنوگرافی این است

فیلم «ضربه را بزن- قسمت چهارم» یکی از فیلم­های پر طرفدار ویدئوکلوپ ویژه بزرگسالان منطقه ماست. برای انجام یک پروژه تحقیقاتی در مورد موضوعات فیلم­های پر مخاطبی که توزیعی گسترده دارند، من از متصدی این فروشگاه خواستم که یکی از فیلم­های معمول و متداول فروشگاه را که توسط مشتریان اجاره می­شود، برای من بیاورد. از میان 15 فیلم ارائه شده، من یکی را انتخاب کردم.«ضربه را بزن- قسمت چهارم»

(با عرض معذرت از خوانندگان محترم، توصیف صحنه­های این فیلم توسط نویسنده آن­­چنان وقیح و تهوع­­­آور است که از ذکر آن معذوریم).

افراد می­توانند این فیلم را در ازای پرداخت 3 دلار کرایه کنند و یا این­که از طریق شبکه اینترنت و با پرداخت 95/19 دلار آن را خریداری نمایند. همچنین امکان تهیه هر یک از پنج قسمت دیگر این مجموعه شش قسمتی، وجود دارد. این فیلم، یکی از 000/11 فیلم پورنویی است که همه ساله به بازار این محصولات وارد می­شود. همچنین در کشوری که سالانه 4 میلیارد دلار از محل اجاره این فیلم­ها رد و بدل می­گردد، این فیلم­های ویدیویی، 721 میلیون بار از سوی مشتریان کرایه می­گردند.

درآمدهای صنعت پورنوگرافی نه از طریق کیفیت فیلم­برداری که از طریق ایجاد تحریک سریع جنسی در مردان، تأمین می‌گردد. در بازار این فیلم‌ها، محصولاتی با خشونت جنسی بیشتر یا کمتر رواج دارد. در بروشور شرکت آرماگدون، تولید کننده سری شش­گانه این فیلم­ها می­خوانیم: «فیلم­های با کیفیت و تحریک کننده برای تفریحات و سرگرمی زوج­های آمریکایی»

صنعتی شرم­آور به نام پورنوگرافی

در اینجا این سؤال به وجود می­آید که خواسته­های دقیق سکسی مردان ایالات متحده چیست؟

در همه محصولات ارائه شده توسط شرکت­های فعال در این صنعت پر درآمد، چنین فرض می­شود که  زنان تنها برای سرگرمی و لذت بردن مردان خلق شده­اند. در این فیلم­های پورنوگرافی، زنان تنها با خواست مردان و ابراز علاقه آنان تسلیم می­گردند و مردان خواهان تسلط و کنترل بیشتر بر زنان می­باشند.

هنگامی که من در سخنرانی­های عمومی خود در مورد صنعت تجاری پورنوگرافی صحبت می­کردم، برای آنان صحنه­های فیلم­هایی را که بررسی کرده بودم، تشریح می­کردم. همچنین به فیلم­هایی که در آن­ها یک زن همزمان با دو مرد هم­بستر می­شود، اشاره نمودم.

بسیاری از افراد حاضر در این سخنرانی­ها و به ویژه زنان به من می­گفتند که حتی شنیدن این مسائل برای آنان ناگوار است. یک زن نیز پس از پایان برنامه نزد من آمد و چنین گفت: «آنچه شما گفتید، مهم بود. اما من آرزو می­کنم که هرگز اینجا نبودم. من آرزو می­کنم که گفته­های شما را هرگز نمی­شنیدم و اینک آرزو دارم که این مسائل را به سرعت فراموش کنم.»

رای بسیاری از زنان که از دانستن این موارد احساس ناامیدی می­کنند، نگران کننده­ترین مسأله، دانستن اتفاقات این فیلم­ها نیست، بلکه آنان از دانستن این امر که مردان با مشاهده این فیلم­ها لذت برده و احساس خوشایندی می­نمایند، سردرگم شده بودند. آنان بارها از من می­پرسیدند که «چرا مردان از مشاهده این کارها لذت می­برند؟» و یا «آنان با دیدن این فیلم­ها چه چیزی را به دست می­آورند؟» همچنین آنان در پی این بودند که درک نمایند، چرا مصرف­کنندگان این فیلم­ها که اکثراً مرد هستند، در ایالات متحده سالانه مبلغ 10 میلیارد دلار و در سراسر دنیا 56 میلیارد دلار جهت مشاهده این فیلم­های پورنوگرافی هزینه می­کنند.

این یک سؤال مهم است که پاسخ­های پیچیده­ای نیز دارد. در جامعه ما این امر چه معنایی خواهد داشت که مردان با تهیه این فیلم­ها و تماشای آن­ها، خود را از لحاظ جنسی ارضا نمایند؟ این فیلم­ها نشانگر چه ذهنیتی از جنسیت و مردانگی در جامعه ما خواهد بود؟ و مخاطبان این فیلم­ها با شنیدن جملات تحقیرآمیز استفاده شده در این فیلم­ها چه احساسی می­نمایند؟ به نظر من مردانگی هم در این فرهنگ با معضلی جدی روبه­رو شده است.

چرا به شدت به این صنعت حمله می­شود؟

در مباحث مربوط به پورنوگرافی نکات زیادی وجود دارد که ممکن است افرادی با آن مخالف باشند. استراتژی­های اخلاقی، مباحث مهمی را در مورد آزادی و مسئولیت و ارتباط بین استفاده از رسانه و رفتار انسانی مطرح می­کنند، هرچند اجرای این راهبردها چندان ساده نیست. معمولاً جنسیت یک پدیده پیچیده است که در میان افراد و جوامع مختلف، معانی گوناگونی دارد.

مباحث مطرح شده از سوی من در این موضوعات، با عکس­العمل­هایی نظیر اتهام فاشیسم جنسی و یا خشکه مقدس بودن روبه­رو می­شود. اما باید دانست که در این صنعت شرم­آور، به دلیل سودآوری بالا، همواره یک محرک قوی برای دست­اندکاران آن وجود داشته است. البته باید در مورد مباحث دیگر مرتبط با این موضوع نیز بررسی­های لازم صورت گیرد. همه می­دانند که انتقادات فمنیست­ها به این صنعت، حوزه گسترده­تری را در بر می­گیرد؛ چرا که آنان به دنبال فهم این امر هستند که در فرهنگ ما یک مرد عادی چگونه به سراغ کام­جویی جنسی می­رود و این خواسته­ها چه تأثیری بر روی خانواده و فرزندان ما خواهد داشت. این مطلب است که مرا سردرگم می­نماید.

فمنیست­ها چه انتقاداتی به این صنعت دارند؟

انتقادات فمنیست­ها به این صنعت و در سطحی گسترده­تر، علیه خشونت­های جنسی­ای است که از اواخر دهه هفتاد میلادی، ساختار یافته­تر شده است. آنان با طرح شعار «مبارزه با تصاویر کثیف به مقابله با حامیان «آزادی جنسی» می­پردازند. همچنین انتقادات فمنیست­ها به نتایج سوء و مضرّات این صنعت، به ویژه بر روی زنان و کودکان، به شرح زیر است:

1- بروز آسیب­های شدید بر روی کودکان و زنان استفاده شده در این فیلم­ها؛

2- آسیب­های ناشی از اجبار کودکان و زنان جهت حضور در این محصولات؛

3- سوء استفاده­ای خشونت­بار علیه زنان و کودکان از سوی مردان استفاده کننده از این فیلم­ها؛

4- زندگی در جامعه­ای که زنان را تا حد بازیچه جنسی و لذت طلبی مردان تنزل می­دهد.

وقتی مردانگی دچار چالش می­شود

تمرکز فعالیت­های من و به صورتی گسترده­تر جنبشهای فمنیستی ضد پورنوگرافی. بر روی آسیب­های وارده بر زنان و کودکان است. از سال­ها پیش مشخص شده بود که در این صنعت و با رواج خشونت جنسی، ویژگی­های مردانگی دچار چالش شده است. در حالیکه در گذشته عنوان می­شد، تبعیض نژادی مختص سفید­پوستان می­باشد، امروزه باید اظهار داشت که سوء استفاده و خشونت­های جنسی به یکی از مشکلات مردان جامعه ما تبدیل شده است.

لذا همان­طور که می­توان در مورد ویژگی­های شخصیتی سفیدپوستان بحث نمود، می­توان در حوزه ویژگی­های مردان جامعه ما بررسی­های بیشتری انجام داد. در فرهنگ ما. مردانگی با کنترل، سلطه­جویی، سرسختی، رقابت­جویی، سرکوب نمودن احساسات، روحیه تهاجم و خشونت همراه است. نتیجه طبیعی این ویژگی­ها در تحقیر یک پسر با برچسب دختر زدن متجلی می­شود که نشان دهنده­ فقدان قدرتمندی و سرسختی در وی است. همه تلاش­های فعالان جنبش­های فمنیستی در این بوده است که این ویژگی­های شناخته شده مربوط به مردانگی را تغییر و یا تعدیل نمایند؛ هرچند اثبات گردیده که این کار، فعالیتی سخت و طاقت فرسا است.

شگفت­آور نیست که صنعت پورنوگرافی می­تواند نشانگر ویژگی­های مردان جامعه باشد. مردان ما چنین آموخته­اند که سکس را به عنوان یکی از قلمروهای زندگی ببینند که در آن صورت طبیعی با سلطه مردان بر جنس زن، تنها نیازهای جنسی مردان تأمین می­گردد. نظیر هر سیستم دیگری، نمی­توان اظهار نمود که هر مردی یک تجاوزگر است، اما باید به آنچه در نیم قرن گذشته در خاک ایالات متحده روی داده است، توجه کرد. من در سال 1958 میلادی در آمریکا متولد شدم. نسلی که پس از نسل خوشگذران و زن باز موسوم به (Play- boy) متولد شده بود. یک ضرب­المثل معروف آن زمان چنین بود: «مرد با زن سکس می­کند.» در این جمله، مرد فاعل، زن مفعول و سکس فعل است. در جامعه­ای که این ذهنیت در مورد سکس وجود دارد (که سکس یعنی به دست آوردن لذت از طریق زنان)، نمی­توان این وضعیت را عجیب دانست. همان­طور که در روابط دوستی پسرها و دخترها هم همیشه همین ذهنیت وجود دارد.

البته شاید آموزش­های جنس ارائه شده در فیلم­های پورنو و خیابان­ها با دانسته­های واقعی مردان متفاوت باشد؛ هرچند در بسیاری از بخش­های جامعه چنین القا می­گردد که مردان متجاوزند.

علی­رغم این که اکثر افراد معتقدند، ذهیت مردانگی، امروز نیازمند تغییر است؛ افراد اندکی تمایل به محدود کردن آن دارند. در مجموع، ما در جامعه باید به دنبال ساختن مردان واقعی و زنان واقعی باشیم. ما باید انسان­هایی واقعی در جامعه خود داشته باشیم. چرا که با آغاز بحث­های بی­پایان مربوط به مردانگی- زنانگی و برتری­جویی هر یک از آنان، نمی­توان به نتیجه­ای دست یافت. بلکه ما باید به دنبال آن باشیم که در سایه ویژگی­های روان­شناسانه و اجتماعی هر یک از دو گروه زنان و مردان، به دیدگاهی صحیح دست یابیم.

نظیر بسیاری دیگر از مردان در فرهنگ ما،من نیز در دوره نوجوانی و آغاز دوره جوانی از این فیلم­ها استفاده کرده­ام. اما در دوازده سالی که در مورد صنعت پورنوگرافی و انتقادات وارده بر آن به تحقیق مشغول هستم، فیلم­هایی اندک را و البته به صورتی کنترل شده مشاهده کرده­ام. پنج سال قبل، من و همکارم نیازمند آن بودیم که برای بررسی بیشتر محصولات ارائه شده پورنوگرافی، نگاهی دقیق­تر به این فیلم­ها داشته باشیم. نتایج به دست آمده کاملاً تعجب­آور بود.

من در مجموع، 25 ساعت از این فیلم­های محرک را بررسی نمودم. احساس پشیمانی و ناراحتی، مهم­ترین نتیجه روانی به وجود آمده در من بود. همچنین در آخر هفته، من عمیقاً افسرده شده بودم. من معتقدم که اکثر افراد، این فیلم­ها را تا انتها نمی­بینند. همچنین پس از مشاهده چند فیلم سینمایی معمول و پرطرفدار بازاری، ناخودآگاه مردان استفاده کننده از این فیلم­ها، از خشونت جنسی در روابط خویش با زنان بهره می­گیرند.

بدین ترتیب این مردان دیگر نمی­توانند احساساتی نظیر ملاطفت و مهربانی را در خود جستجو کنند؛ چرا که این احساسات می­تواند به منزله کابوسی، مانع رشد این صنعت گردد. همبستری همزمان یک زن با دو مرد، تنها در صورتی می­تواند محقق گردد که زن را به عنوان کالایی نازل­تر از انسان در نظر بگیریم که مردان در جستجوی لذت­جویی بیشتر و بیشتر، هیچ­گاه او را به عنوان یک انسان در نظر نمی­گیرند. در هنگام مشاهده یکی از این فیلم­ها، نمی­توانستم احساسات خود را از حمله وحشیانه هشت مرد به یک زن پنهان کنم. در آن صحنه فیلم، زن اظهار می­داشت که من این کارها را دوست دارم! اما من نمی­توانم تصور کنم که پس از پایان فیلم و خاموش شدن دوربین­ها، بازیگر زن چه احساسی داشته است. همچنین زنان مشاهده کننده این فیلم­ها چه احساسی خواهند داشت؟ و اگر همین اتفاقات برای آنان روی دهد، چه خواهند کرد؟ چرا که در شخصیت و ویژگی­های ذاتی زنان، همدلی، مهربانی، خوش­رفتاری و احساساتی بودن نهفته است. لذا اگر احساس همدلی، جزیی از آنچه ما را به عنوان انسان متمایز می­کند باشد، در پورنوگرافی این حس سرکوب می­گردد. ما باید یک پرسش مشکل را مطرح کنیم: «آیا مردانی که فیلم­های پورنوگرافی را مشاهده می­کنند، انسان هستند؟»

چرا فیلم­های پورنوگرافی مرا غمگین می­کند؟

پس از پایان اولین روز مشاهده فیلم­های برگزیده جهت بررسی، و در حال رانندگی برای رفتن به منزل، من ناخودآگاه شروع به گریستن کردم. من که از مشاهده رفتارهای وحشیانه و خشونت­بار صورت گرفته با زن حاضر در فیلم «ضربه را بزن- قسمت چهارم» شدیداً ناراحت بودم، به خود می­گفتم: من نمی­خواهم در این دنیا زندگی کنم. در این فیلم­ها، مرد و زن به صورت کالا در آمده­اند که اندیشیدن به این واقعیت مرا سردرگم نموده بود.

من در دنیایی زندگی می­کنم که در آن مردان- و البته مردانی زیاد و نه گروهی اندک- دوست دارند که به تصاویر سایر مردانی که بر روی زنی که از انسانیت خویش تنزل داده شده، انزال می­کنند، بنگرند. مردانی که با هزینه نمودن شخصیت زنان لذت می­برند. اما آیا راهی وجود دارد که به وسیله آن، من به موجودی غیر از آنچه این فرهنگ حاکم از من می­خواهد، تبدیل شوم؟

انسانیت مردان

فمنیست­های رادیکالی که در جنبش­های مبارزه با فیلم­های پورنوگرافی فعالیت می­کنند، متهم می­شوند که دیدگاه­های مردستیزانه بیشتری دارند، اما در واقع، همه فعالان مبارزه با صنعت پورنوگرافی و خشونت جنسی تفاوت­هایی وجود دارد؛ ولی باید با همه جنبه­های سوء استفاده از انسان­ها مبارزه کرد و انسان­ها را به سرچشمه­های همدلی، همبستگی و دوست­داشتن رهنمون نمود.

من چه می­گویم؟

من خارج از احساسات مردانگی نیستم ولی مجبورم که با انحرافات موجود در آن مبارزه کنم. من نیازمند کمک و یاری مردان و نه زنان هستم. واقعیت این است که زنان با ما مهربان بوده­اند. مهربان­تر از آنچه فکر می­کنیم، اما نمی­توانیم بر این مهربانی اتکا نماییم، چرا که این احساسات پایان ناپذیر نیستند؛ و سوء­استفادة بیش از این مردان، بخشودنی نیست.

من در پایان به راهکارهایی در جهت مقاومت در برابر این سوء­استفاده­ها اشاره می­کنم: ما می­توانیم خشونت­های موجود را با مبارزات اجتماعی کاهش دهیم. همچنین باید سودآوری فعالیت­هایی را که در آن­ها از انسانیت ما سوء­استفاده می­گردد، تقلیل دهیم و با اطرافیان خود در مورد این برخوردهای نادرست صحبت کنیم.

بدون تردید با انجام این راهکارها می­توانیم دنیا را به صورت مکانی بهتر، نه تنها برای قربانیان خشونت که برای همه بسازیم. همچنین به یاد داشته باشیم که مبادا در دام برخی ویژگی­های مردانگی بیافتیم. ما باید به جای جستجو برای یافتن تکیه­گاهی مطمئن برای خود، بتوانیم به خود اتکا داشته باشیم.

و البته باید بدانیم که در جهانی سراسر درد ناشی از زنده بودن نظیر مرگ و بیماری و استرس، مرد بودن مشکل است. پس اجازه ندهید که با سوء استفاده از برخی ویژگی­ها، درد دیگری را به زندگی خود بیافزاییم. بیایید برای انسان بودن، مبارزه بیشتری کنیم.

منبع: http: /uts. cc.utexas. edu /rjensen

پی نوشت:

1- Robert Jensen : روزنامه نگار مستقل و استاد دانشگاه تگزاس. وی نویسنده همکار در تألیف کتاب پورنوگرافی؛ تولید و عرضه نابرابری می­باشد

منبع: ماهنامه سیاحت غرب، شماره 35
نویسنده: روبرت جانسون

نظرات 14 + ارسال نظر
فرشید دوشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 13:00

آیا این فیلمها یک امرکاملا منحرف است یا یک هنر مبتذل است ؟ چرا که از مدیوم سینما استفاده میکنه /

الیکا شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 14:23

مرسی از اینکه در اینجور موارد نوشتین

راحیل شنبه 13 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:39 http://www.ghorghorname.blogfa.com

سلام من تازه در این مورد چیزایی خوندم و متاسفم که چنین چیزایی هست.از شما تشکر می کنم که با دید علمی این مسئله رو زیر سوال بردین.من داستان نویس هستم از یکی از دوستام پرسیدم درین مورد اون گفت فیلمهاش بده و ادبیاتش رو تایید کرد.خوشحال میشم نظر شمارو درین مورد بدونم.البته اطلاعات من درین مورد بسیار سطحیه.

اگر در این مورد سوالی داشتید بژرسید تا اونجا که بدونم پاسخ خواهم داد.

پ درام یگانه معافی سه‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 22:25 http://cheshp.blogfa.com

درووووووووووود

میشه رنگ فونت رو تغییر بدین / من دچار کوررنگیم . سخت خوندن همچین متنهایی ./

مرسی

چشم. رنگ فونت عوض شد.

نوید چهارشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:05

خودتونو گول نزنین.
کسی که وقتشو برای نوشتن از بدی های سکس می ذاره حتما تمام فکر و ذهنش سکسه.

اشتباه نکنید. حدف گفتن بدیهای سکس نیست. هدف بیان چیزهای درست در مقابل نادرسته. اگر مطالب قدیمی وبلاگ رو خونده بودید، این مطلب کاملا مشخص بود.

[ بدون نام ] چهارشنبه 27 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 09:52 http://borhan.mihanblog.com

www.borhan.mihanblog.com

سید محمد خاتمی پنج‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:33

به نام خدا
سلام
از طرف این بنده ناچیز خدا هم به محقق و نویسنده آمریکایی آن و دیگر محققان و نویسندگان بنویسید که : زنها در جهان باید یک نکته و موضوع را بدانند : مردها نباید به زن نگاه کنند همانطور که زنها نباید به مردها بنگرند و بطور قطع هر مردی به هر زنی نگاه میکند با غرض جنسی است ویا اینکه مرد نیست و حتی بعضی مردها از نظر اخلاق جنسی بسیار خراب هستند که به خواهر و مادر خود هم رحم نمیکنند و در این صورت است که زنها اگر مطلع شوند خود تصمیم مناسب را میگیرند و یا اینکه آن زن خود نیز همچون مردان خراب میباشد - پیشنهاد من همین است که چهره مردان برای زنان فاش شود که زنها هم خودشان و دوستان و آشنایان زن و مرد فامیل خود را بهتر بشناسند با تشکر والسلام سید محمد خاتمی متولد ۱۹۶۶ تهران

زیرزمین پنج‌شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 14:53 http://avalanche.blogfa.com

این یارو خودش مشکل داره. تعارف که نداریم همه جای دنیا مردم پورن میبیننُ یه عده هم اگه نبینن دلیلش این نیست که دوست ندارن. آدم باید مریض باشه که سکس رو دوست نداشته باشه یا در مورد کنجکاوی نداشته باشهُ چه خود سکس چه پورنوگرافی. این مزخرفات چیه که تهوع آور و وقیحه؟ میخوای از مضرات پورن بگی کمی باید منطقی باشی و دست از احساسات کودکانه برداری. هر کسی می دونه پورن چیز مضریه اما با یه مقاله ی پر از آه و ناله و با این حرف که کسایی که پورن میبینن رو احمق و روانی تصویر کنی هیچ چیز عوض نمیشه و فقط باعث میشه ملت جدی نگیرنت. تعداد فوق العاده زیادی از زنان هم این فیلم ها رو نگاه میکن. این آقا صرفا خواسته موضوع رو یکم رنگ و لعاب فمینیستی بده که خانوما حداقل خوششون بیاد. این جمله هم که : آسیبهای ناشی از اجبار کودکان و زنان جهت حضور در این محصولات؛ رو جزو آسیب های پورن میدونه حرف مفته. اگه داری در مورد صنعت پورن صحبت میکنی زنهای ٫ورن استار جزو پولدارتین آدمای آمریکا هستن. و شک نکن که کاملا راضی هستن از شغلشون. همچین صحبت کرده یارو انگار گردنشون رو گرفتن به زور بردنشون! اکثر پورن هایی هم که ساخته میشه فاقد اون خشونت آشکاریه که شما میگین. نمیدونم چرا اینقدر گیر دادین به خشونت. در کل در هیچ کجای این مقاله من مطلب منطقی و جالبی ندیدم که درست به مضرات این صنعت اشاره. فقط یک سری ناله ی بی منطق بود.

رضا دوشنبه 13 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 13:20

در جواب زیرزمین باید بگم اشتباه فکر می کنی شما فقط یه چیزایی شنیدی که همش کذب محض. اگه از کسایی که به دبی رفتن بپرسی می شنوی که اکثر زنایی که تو فاحشه خونه های اونجا کار می کنن به وسیله صاحبان فاحشه خونه ها از قاچاقچی ها مثل برده هاخریداری میشن و بعد معتاد می شن و باید برای تامین اعتیاد روزی با 7- 8 نفر هم بستر بشن به نظر شما اینا با ستاره های پورنو که همش برای گول زدن آدمای ساده ای مثل شما تبلیغ می شن یکی هستند

ثمره جمعه 17 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 15:28

با تشگر از وبلاگ آزادتون

zk یکشنبه 15 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:36

سلام من در مورد بعضی از انحرافات و مشکلاتی که این فیلمها برای بینندگان خود ایجاد می کنند با شما موافقم ولی در مورد بحث آموزشی این گونه مسایل میخواستم شما راهنماییمان کنید آیا فیلمهای استانداردی وجود دارد که در بحث آموزش بهافراد کمک کنند یا خیر با تشکر فراوان

به تازگی فیلمی در برخی داروخانه ها به فروش می رسه که به آموزش صحیح این مسائل می پردازه. می تونید از داروخانه ها پرس و جو کنید. این فیلم به زبان فارسی دارای مجوز وزارت بهداشت و در داخل تهیه شده است.

جبار سنندج دوشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:44

به نظر من این فیلمها زیاد هم بد نیستند در زندگی زوجهایی که جند سالی از زندگی مشترکشون میگزره میل جنسی تا حدود زیادی سقوت میکنه این فیلمها به انها کمک زیادی میکنه که باهم همبسترشده و لزت ببرند و لذا وزارت بهداشت امریکا انقدر دکترای روانکاوی روانشناسی اسیبشناسی و...داره که احتیاجی به دلسوزی شما نداره و مطما باش اگر به حال جامعه ضرره زیادی داشت مجوزشون را لغو می نمود

مهران چهارشنبه 12 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 23:29 http://http:/

سلام خسته نباشید
من اولین باره همچین مقاله هایی رو می خونم و دیدم نسبت به پورنوگرافی تغیر کرد ممنون
کارتونو تشویق می کنم تنها راه مبارزه با صنعت پورنو آگاهی دادن به افراد است

سپهر شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 22:01

جبار سنندج برو ی نگاه تو سایتای خودشون بنداز و کسایی که بعد پورن استاری دارن اظهار پشیمونی میکنن بنداز میفهمی که روانشناساشون یا به روی خودشون نمیارن یا واقعا هم شاید نمی فهمن!!تنها مشکلی که این بساطو جمع نمیکنن پوله و این که کلی آدم هرزه بیکار میشن که همینطوریش موندن اسنا رو چیکار کنن چ برسه به روزی که کارم نداشته باشن!الان واسه خودشون شخصیت دارن به حساب!این ور اون ور میرن میگن پورن استاریم و ..
تنها یک نگاه به سایت thenewdrug.org یا .com بود یادم شده بهت اینا رو ثابت مسکنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد