تلاش آمریکا برای مبارزه با هرزه نگاری

بی بی سی - دولت آمریکا تلاش می کند برای مبارزه با هرزه نگاری کودکان در اینترنت اقدامات سختگیرانه تری انجام دهد.

طرح پیشنهادی دولت، توسط آلبرتو گونزالس، دادستان کل ایالات متحده اعلام شده که گفته اینترنت موجب "فراگیر شدن" هرزه نگاری کودکان شده است.او همچنین گفته است که اینترنت امکانی فراهم کرده تا سواستفاده کنندگان جنسی از کودکان "شنیع ترین" محتویات را در این زمینه تولید کنند.آقای گونزالس این سخنان را در "مرکز ملی کودکان گمشده و استثمار شده" در ویرجینیا ایراد کرده است.
وی به معضل بزرگسالانی که در اتاق های مجازی گفت و شنود در اینترنت به شکار کودکان می پردازند اشاره کرده و از شبکه ای از سایت ها که به منظور برقراری ارتباطات جنسی فعالیت می کنند سخن گفته است.
او در سخنان خود به تحقیقی اشاره کرده که بر اساس آن از هر پنج کودک یکی از طریق اینترنت چنین درخواست هایی را دریافت کرده است.وی افزوده است: "وجود این همه شکارچی کودک و عملکرد خشن آن ها واقعا متحیر کننده است".

خارج از کنترل

آقای گونزالس در سخنرانی خود همچنین مواردی از سواستفاده جنسی و فیزیکی از کودکان را که توسط ماموران اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده کشف شده را تشریح کرد.او نمونه ای را شرح داد که آنرا "تجاوز حسب درخواست" توصیف کرد و در آن درحالی که یک کودک مورد سواستفاده قرار می گیرد، دیگران از طریق پخش زنده و اینترنتی تصاویر ویدیویی، به تماشای آن می پردازند.
برخی از این جرایم در خارج از آمریکا صورت می گیرد اما توسط افرادی در داخل کشور تماشا می شوند.
فناوری های تازه ای نظیر اشتراک فایل ها در اینترنت عملا کنترل هرزه نگاری کودکان را غیر ممکن ساخته اند.
آقای گونزالس گفته است: "با کمال تاسف، عصر اینترنت چرخه ای ایجاد کرده که در آن هرزه نگاری کودکان با تصاویر بیشتر، آزار و اذیت بیشتر و استفاده از کودکان خردسال تر مدام در حال گسترش است".

اقدام حقوقی

وی در مقابل، طرح پیشنهادی دولت برای تغییرات تازه در زمینه برخورد با هرزه نگاری کودکان و پیشگیری از آن را اعلام کرده است.
این طرح به کنگره آمریکا ارسال شده و شامل قانون تازه ای است که بر اساس آن شرکت های ارائه دهنده دسترسی به اینترنت (آی اس پی) موظف می شوند موارد هرزه نگاری کودکان را گزارش کنند. مجازات های سنگینی برای شرکت هایی که از این قانون سرپیچی کنند در نظر گرفته شده است.آقای گونزالس همچنین گفته است وی راه هایی را بررسی می کند تا شرکت های اینترنتی اطلاعات مربوط به فعالیت های غیرقانونی را حفظ و نگهداری کنند.
او گفته است: "انجام تحقیقات و برخورد با شکارچیان کودک بشدت نیازمند دسترسی به شواهدی است که اغلب در دست شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی است".
"متاسفانه عدم نگهداری اطلاعات از سوی برخی شرکت های اینترنتی به توان ما برای تحقیقات در این زمینه آسیب زده است."
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد