نکاتی در مورد خودارضائی masturbation و انزال زودرس

نویسنده : دکتر مجید حقیقت - جراحی کلیه و مجاری ادراری
 (مطالب ارائه شده جمع آوری مقالات علمی میباشد و معنی نظر نویسنده   نمی باشد. موارد نظر شخصی بعنوان نظر مولف ذکر شده)

خودارضائی با نام علمی (masturbation ) به معنای انجام عملی  توسط خود فرد جهت رسیدن به اوج لذت جنسی یا ارضای جنسی (urgasm ) بدون عمل نزدیکی (intercours ).البته این تعریف کامل نمیباشد چون ممکن است این عمل توسط همسر و زوج جنسی بدون عمل نزذیکی صورت گیرد. لذا اصطلاح (masturbation ) طیف گسترده ای را شامل میگردد که بسته به مذهب و فرهنگ و شرایط روحی و جسمی فرد متفاوت است وممکن است در فردی بعنوان اقدام درمانی یا بعنوان قسمتی از نزدیکی قلمداد گردد.

خودارضائی مردان یا استمناء غالبا در پسران نوجوان و جوان انجام میگیرد و در تمامی آمارهای ارائه شده درصد بالائی از پسران حداقل یکبار تجربه استمناء را در طول زندگی خود دارند ( متاسفانه  هیچ آمار رسمی در ایران وجود ندارد) و در اروپا شیوع آن را در قشر در حال تحصیل و دانشجویان بیشتربوده است.

تا سالهای حدود 1965 توسط اکثر پزشکان عمل خودارضاعی شدیدا نکوهیده میشد ولی پس از آن بتدریج توسط گروه متعددی از پزشکان نظر مثبت تری به آن داده شده است و گاهی  نیز بعنوان درمان توصیه شده است.دلایل پزشکانی که نظر مثبت بر عمل (masturbation) دارند, خودارضائی را بعنوان راه جلوگیری از شیوع بیماریهای مقاربتی و افزایش تعداد حاملگی غیرقانونی ناشی از ارتباط جنسی جوانان میدانند و یا بعنوان قسمتی از رفتار جنسی طبیعی قلمداد کرده اند و شاید صرفا مضرات آن را در حد دفع مقداری از مایع منی (semen) یعنی دفع مقادیر ناچیزی پروتئین و ویتامین و مواد قندی میدانند (نظر مولف) و همچنین با عمل خودارضائی از فشارهای عصبی ناشی از تحریکات جنسی جلوگیری خواهد شد. 
 برای درک مضرات استمناء ابتدا مسیر عصبی یک تحریک جنسی تا انزال را طی عمل نزدیکی بطور ساده مرور میکنیم. ابتدا نعوظ با تحریکات دو مسیر,  یکی مسیر رفلکسی  ((reflexogenic    که ناشی ازتحریک حس پنجگانه بخصوص لامسه و بینائی ,  و دیگری مسیر ذهنی (psychogenic) که ناشی از تحریکات ذهنی است.
از طریق این دو مسیر مراکز نخاعی و فوق نخاعی (supraspinal) و سیستم عصبی مرکزی و هیپوتالاموس ,  ابتدا منجر به بروز نعوظ و سپس ادامه و استمرار تحریکات مراکز جنسی مغز,  شدت تحریکات به حدی بالا میرود که به حد آستانه ارضای جنسی فرد  برسد  و عمل انزال صورت گیرد . این مسیر طبیعی تا انزال, با عمل نزدیکی میتواند رخ دهد  و یا طی مرحله REM خواب (rapid eye movment) انجام شود. (خواب شامل چندین مرحله سطحی تا عمقی میباشد.
در یکی از این مراحل , حرکت سریع کره چشم وجود دارد که به این مرحله REM   گقته میشود). در این مرحله در افراد سالم نعوظ آلت تناسلی  ایجاد شده و خواب دیدن و رویا نیز رخ میدهد. طی نعوظ ممکن است همراه با تحریکات جنسی ناشی از رویای شبانه, میزان تحریکات به حد آستانه انزال رسیده  و منجر به ارضای جنسی و انزال طبیعی  گردد (محتلم شدن یا جنابت ).

     آنچه توضیح داده شد مسیر طبیعی ارضای جنسی و انزال بود ولی طی عمل استمناء مسیر تحریکات رفلکسی ناشی از حس های  پنج گانه,  بجای حس لمس تمامی بدن, محدود به حس لمس موضعی ناحیه محدودی از آلت تناسلی میباشد. همچنین تحریک سایر احساس  مانند بینائی, شنوائی و حتی بویائی که طی عمل نزدیکی اهمیت دارد در حد صفر خواهد بود. لذا جهت رسیدن به آستانه ارضای جنسی, لازم است مسیر ذهنی (psychogenic) جبران کمبود تحریکات مسیر رفلکسی و حسی را بنماید,  لذا با فشار ذهنی و عصبی مضاعف, مغز مسیر  را به سمت رسیدن به حد آستانه انزال طی میکند.
 که این فشار مضاعف  میتواند  با تکرار, عوارض عصبی ببار آورد. و همچنین بتدریج مرکز عصبی تحریکات جنسی با کاهش آستانه ارضای جنسی وانزال, سعی در جبران این کمبود تحریکات حسی  را خواهد کرد  تا مغز فشار کمتری را متحمل گردد. و در نتیجه با کاهش آستانه ارضای جنسی بتدریج فرد مبتلا به زود انزالی (premature ejaculation) خواهد شد. که عارضه شایع  ناشی از استمناء میباشد. بدین معنی که زمانی که  فرد تحت تاثیر تحریکات اندک جنسی قرار میگیرد حتی زمانی که تصمیم به عمل نزدیکی میگیرد, مسیرهای عصبی مرکزی جنسی فعال شده و با سرعت بیشتر,  مدت زمان کمتر و با تحریکات جنسی کمتر, و با توجه به کاهش آستانه انزال, در مدت زمانی کمتری فرد را  به مرحله انزال و ارضای جنسی میرساند.

 گاهی حتی قبل از نعوظ کامل آلت تناسلی واقدام به عمل نزدیکی و دخول آلت تناسلی, فرد ارضای جنسی  میگردد و آنچه را که سالها با آرزو و ذهنیت آن اقدام به استمناء میکرده پس از ازدواج قادر به انجام آن و یا لذت بردن از آن نخواهد بود.(اینجانب طی مشاوره با بیماران مبتلا به زودانزالی شدید, در درصد بالائی سابقه استمناء زیاد را دوران جوانی آنها دیده ام).

همانگونه که گفته شد یکی از عوارض مهم استمناء زودانزالی است

در باره عوارض جسمی روحی و حتی خانوادگی زودانزالی مطالب بسیار میتوان گفت که این خود امروزه یکی از مشکلات بزرگ تعداد زیادی از مردان و بصورت ثانویه بسیاری از زنان متاهل جامعه ما میباشد.
 حتی درصدی از بیماران که بدلیل ناباروری به پزشک مراجعه میکنند پس از گرفتن شرح حال دقیق مشخص میگردد علت اصلی عدم باروری در واقع عدم توانائی در نزدیکی ناشی از زودانزالی شدید است. بدین معنی که قبل از انجام عمل دخول آلت تناسلی فرد به حالت ارضای جنسی و انزال میرسد لذا مایع منی و اسپرم داخل مهبل زن وارد نمیگردد تا بتواند منجر به حاملگی گردد. وحتی شخصا چندین مورد بیمارانی داشته ام که حتی چندین سال پس از ازدواج  هنوز پرده بکارت زن سالم بوده. بدین معنی که حتی یک نزدیکی موفق نیز نداشته اند. و یا یکی از علل مهم عدم ثبات زندگی زناشوئی و حتی انحراف اخلاقی در زن ممکن است زودانزالی همسر وی باشد.
در اثر استمناء زیاد و کاهش شدید آستانه تحریک منجر به انزال با کوچکترین محرک جنسی و یا عصبی و روحی میگردد و دفع مکرر ودائم ترشحات غدد پارایورترال و غدد فرعی جنسی و پروستات منجر به ترشح مکرر و گاهی مداوم از مجرا میگردد که اصطلاحا به آن سیلان منی گویند.

افرادی که استمناء به تعداد بسیار زیاد انجام میدهند منجر به عوارض شدید عصبی بدنی مثل لاغری لرزش و افسردگی و اضطراب میگردد. البته جای بحث دارد که آیا مشکلات عصبی و اضطراب و زمینه مشکل روحی، منجر به استمناء به مقدار زیاد میگردد و یا استمناء زیاد، منجر به افسردگی و اضطراب میگردد؟ ولی به هرحال شیوع استمناء، در بیماران روحی و بستری بخش روانی بسیار بالاست.
عارضه دیگر استمناء ممکن است ناشی از روش انجام آن باشد. بدین معنی که روشی که فرد جهت ارضای جنسی انتخاب و یا ابداع میکند ممکن است مضر و حتی خطرناک باشد. ویا منجر به آسیب به خود گردد.
 روش غالب استمناء استفاده از دو انگشت شست و اشاره تا تمام کف دست میباشد. البته پس از کاهش آستانه تحریک جنسی و ایجاد زودانزالی تحریکات بسیار کمتر مثل مالش قسمت ران پاها به آلت و حتی خوابیدن به روی شکم نیز میتواند منجر به انزال گردد که این خود نوعی استمناء است.
 با توجه به زیاده طلبی و تنوع طلبی ذاتی انسان فرد جهت ارضای بیشتر به روشهای دیگر  ممکن است  روی آورد  مثل استفاده از اجسام که میتواند مخاطره آمیز باشد. یکی از شایعترین این روشها استفاده از اجسام به به شکل حلقوی است. که فرد بتواند با عبوردادن آلت از داخل حلقه حس تحریکی بیشتری مشابه به نزدیکی به خود منتقل کند.که در این حالت با توجه به افزایش سایز وقطر آلت تناسلی حین تحریک جنسی  ممکن است پس از وارد کردن آلت بداخل حلقه منجر به بدام افتادن آلت تناسلی داخل حلقه گردد. وچون در این حالت آلت تحت فشار میباشد و دردناک است فرد به اشتباه تصور میکند با توقف استمناء و قطع تحریک جنسی منجر به کاهش سایز آلت و توانائی در خارج کردن آلت از حلقه خواهد شد ولی با توجه به پرخونی قسمتی از آلت تناسلی که از حلقه عبور کرده و بالا بودن فشار خون سرخرگی که خون ورودی آلت است نسبت به خون سیاهرگی که تخلیه خون آلت است در نتیجه خون، به آلت وارد شده ولی خارج نمیگردد، لذا نه تنها سایز آلت کوچک نمیگردد بلکه احتقان تشدید یافته و بدام افتادگی آلت تناسلی بیشتر نیز میگردد. این حالت منجر به بروز وضعیت اورژانسی و احتیاج به اطاق عمل و بیهوشی جهت بریدن حلقه از دور آلت تناسلی میباشد.
حال اگرفرد در چنین حالتی بدلیل شرم و خجالت به پزشک مراجعه نکند بدلیل عدم خونرسانی به آلت  بتدریج بافت مرده  و نکروزه میگردد  و سپس عفونی شده و ناچارا توسط جراحی ویا اگر باز مراجعه نکند بصورت خودبخودی آلت تناسلی قطع میگردد.
در روش دیگری که فرد از اجسام شکل پذیر جهت استمناء استفاده میکند، در جسم شکل پذیر سوراخی ایجاد کرده و از طریق آن حفره، اقدام به استمناء میکنند. که در این حالت بدلیل نرمی و شکل پذیری، جسم میتواند بداخل مجرا نفوذ کند و با تحریک مجرا منجر به عارضه گردد.
بعنوان مثال من در بیماران خود با مواردی برخورد داشته ام که از میوه جات و ایجاد حفره در آن و از طریق دخول آلت بداخل آن حفره اقدام به استمناء میکرده.
جالب است است بدانید در شرح حال دقیقی که از این بیماران گرفته شده استفاده از خیار با سایز بزرگ، لوله جاروبرقی و حتی از مجاری فاضلاب حمام، جهت استمناء ذکر شده است. دریک مورد ، بیمار بدلیل استمناء از طریق مجرای فاضلاب حمام دچار عفونت مجرای ادراری شده بود . حال تصور کنید در چنین حالتی ، آلت، داخل حلقه فلزی مجرای دفع فاضلاب، بدام افتد. 
گاهی در حین عمل استمناء و در حالت نعوظ کامل با فشار شدید به آلت و خم کردن آن منجر به شکستگی آلت میگردد. که منجر به خونریزی شدید زیرپوستی  و آسیب بافت آلت میگردد که احتیاج به ترمیم جراحی بصورت اورژانسی است. و درصورت عدم درمان منجر به نارسائی جنسی میگردد.
در روش خاصی از استمناء بنام hanging masturbation  فرد جهت استمناء خود را در حالتی شبیه به دارزدن قرار میدهد، چون طرفداران این روش معتقدند در حالت کمبود اکسیژن، لذت جنسی بیشتری میبرند، که در این حالت ممکن است فرد نتواند در زمان لازم ، خود را از شرایط  دار ، و کمبود اکسیژن آزاد کند و منجر به آسیب مغزی و حتی مرگ گردد.( در پزشکی قانونی مبحث کامل این روش ذکر شده است).

با مطالعه مطالب ارائه شده فوق ، ممکن است این این تصور بوجود آید که استمناء به مقدار کم نه تنها مضر نیست که شاید با کاهش فشار جنسی سودمند هم باشد.(حتی گروه متعددی از پزشکان، بخصوص در مقالات غربی چنین عقیدهای را  ارائه  کرده اند).

من هنگام جمع آوری این مطالب بیاد آوردم که شرب الکل در دین اسلام حرام میباشد، حتی به مقدار کم. در حالی که پزشکان مقدار کم الکل را مضر نمیدانند. ولی انسان پس از درک لذت آن، بدلیل زیاده طلبی ، به مقادیر کم راضی نیست. به همین صورت عمل استمناء و خودارضائی جنسی نیز بتدریج با زیاده طلبی در لذت جنسی و ارضاء ، و بتدریج با افزایش و استمرار آن تبدیل به اعتیاد روحی میگردد. بطوری که بسیاری از جوانان با علم به مضرات آن و تمایل شدید به ترک، وحتی پشیمانی شدید و انزجار پس از انجام استمناء، قادر به ترک آن نیستند.

لذا من نیز استمناء را به هر میزان مضر میدانم. (البته استمناء را نشانه انحراف جنسی، بلوغ زودرس یا مشکلات روحی و اخلاقی نمیدانم که توسط گروهی ابراز شده است، مگر به میزان بسیار زیاد باشد).

چرا در بسیاری مطالعات و مقالات غربی، عارضه ثابت شده را برای استمناء نمی پذیرند؟

 بایستی در نظر داشت مطالعات غربی در شرایط و جوامعی انجام شده که جوانان از نظر روابط جنسی با جنس مخالف محدودیتی ندارند، امکانات تفریحی و ورزشی بسیار بیشتر از جامعه ما در دسترس، و عمومی میباشد،در چنین شرایطی فرد کمتر به استمناء روی می آورد. و شیوع و شدت استمناء، بسیار کمتر از جامعه ماست که بسیاری از جوانان شرایط مشاهده رفتارهای جنسی را از طریق فیلم و عکس و ماهواره دارند ولی امکان داشتن روابط جنسی را ندارند. و تمامی رفتار جنسی و تخلیه ارضای جنسی آنها از طریق استمناء میباشد.

منبع:Iranhealers

نظرات 19 + ارسال نظر
پارسا پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 00:42 http://peinevesht.blogsky.com/

به نام خدا

با سلام و عرض خسته نباشید.

وبلاگ شما را مرور کردم. خیلی خوشحالم که در میان این هجمه ی عزیم پورنوگرافان و قربانیان این صنعت و یا بهتر بگوییم مردگان این مکتب (!) معدود کسانی از جمله شما به پا خواسته اند و با این هجمه به مبارزه پرداخته اند.

وقتی تارنما را ورق می زنم، دلم به حال خودمان می سوزد. دلم به حال دیگرانی می سوزد که گرفتار این معضل شده اند. به حق اینترنت تار عنکبوتی است که مخاطبانش را جذب خود می کند، حال بعضی (قسمت تاسف انگیز مسئله) به قسمتهای مبتذل گرفتار می شوند و می چشبند به آن و در رواج آن سعی و کوشش دارند (به اسم تجدد!) و بعضی دیگر پی کارشان می روند. بسیار متاسفم برای خودمان، رنجی که می بریم از آن است که وجدانیت انسانی مان را از دست داده ایم. منظورم از ما، مای نوعی است.

چرا باید اصلا هم وطن ما، یا هم جهان ما، خود را گرفتار این مسائل بکند؟ چه شان شده است؟ آیا دیوانه اند یا قدرت تجزیه و تحلیل مسائل را ندارند؟ ویل دورانتِ غربی یا نویسنده کتاب انقلاب الجزایر چه دیدند در مسلمانان که اینگونه در کتابهایشان از حجاب زنان مسلمان با شگفتی یاد و صحبت می کنند؟ آیا در تاریخ نخوانده اند،‌ گرفتاران ما در تاریخ پورنوگرافی غرب، که چگونه می خواستند غربیها ممالک مدیترانه ای خود را با زنان عریان از چنگ مسلمانان در بیاورند؟ آیا نمی فهمند آنها علفتی دیرینه با دشمنی با اسلام و فرهنگ ایرانی دارند؟

بسیار تاسف می خورم به حال پسران (قشر اعظم) و دختران (گروه اقلیت) جامعه ما که شب و روزشان شده است جستجوی در اینترنت (و به تازگی ماهواره ها) و به جرات ولگردی و اسیری در چت رومهای یاهو و غیره و ذلک! آیا ما مگر هویت دینی و ملی نداریم؟ چرا اینقدر بر فرهنگ ۵۰۰۰ ساله خود می بالیم یا چرا اینقدر برای اشیای تاریخیمان در دانشگاه شیکاگو دلسوزی می کنیم که برگرداند به میهن؟

به نظر من این گونه دلسوزی و عذاب کشیدن شایسته ی جوانان درگیر ما در چنگال کثیف غرب و صنعت کثیف ابداعی شان‌ (پورنوگرافی) نیست. آنها چه به درد انسانهایی می خورند که خود را و فرهنگشان را قربانی استثمار غرب کرده اند؟ آیا دیوانه نیستند آنها که پول دسترنجشان را می دهند، ‌روحشان را می فروشند و فیلمهایی آنچنانی می خرند، فرهنگشان را لگد مال می کنند، و بعد سینه سپر می کنند برای چند تکه خشت و گل؟ آیا جز این است که فرهنگ اسلامی و ایرانی برای آنها چیزی جز خاطره ای در ذهن متجددشان! و آن اشیای تاریخی، چیزی جز چند تکه خشت و گل است؟ آیا آنها برای خودشان فرهنگ گذاشته اند؟

به نظر من، این گونه رفتارها را به حق باید شناخت و جلو گیری کرد از پیشرفت آنها، که فکر می کنم شما خوب از پس این مسائل بر آمده اید.

برایتان آرزوی نیک فرجامی دارم، و امید دارم که روزی برسد که حربه ی استثمار غربی که اکنون نیزه ای دو سو شده، روزی بر قلب خود ایشان فرو رود، دور نیست آن روز، چرا که هم اکنون نیز از معایب و مضرات صنعتشان دارند سود (!) می برند.

با تشکر،
پارسا - پی نویس از پی نوشت

علی دوشنبه 4 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 16:21

سلام
من ۲۱ سالمه و بدون تجربه رابطه جنسی دچار انزال خیلی سریع هستم و از آینده به خاطر این موضوع نگرانم.وقتی نعوظ میکنم بسرعت آبی که قبل از منی هست میادش و بشدت تمایلات همجنس گرایی با هم اتاقیم تو دانشگاه دارم بطوری که از دیدن دختر شهوتی نمیشم ولی با دست دادن دوستو شهوتی میشم آخه چند بار با هم سابقه تماس جنسی داشتیم کمکم کنید ....

سلام، شما بهتره به یک مشاور روانشناس مراجعه کنید. این مسئله قابل حله. بهتره به جای فکر و خیال به یک متخصص مراجعه کنید.

ا سه‌شنبه 26 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 19:06

چون من خودم بدلیل استمنا, دچار زودانزالی بسیار شدید قبل از ازدواج شده ام لطفا روشی که علمی باشد و از لحاظ دینی مشکلی نداشته باشد برای درمان به من بدهید.(من بدین دلیل بسیار از ازدواج میترسم)

بهترین راه مراجعه به یک مشاور و یک متخصص برای رفع این مشکل است. این مشکل مثل خیلی از مشکلات دیگه راه حل داره. می تونید به این سایت نیز مراجعه کنید. www.novin-jensi.com

مهدی جمعه 12 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 20:12

من از طرفداران سر سخت این کار هستم.
به نظر من هیچ عوارضی ندارد

یه دوست دوشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 00:13

سلام دوست محترم قبل از هر چیز بهتون تبرییک می گم که این مطالب رو در صفحه ای ارائه دادید و خیلی خوشحال هستم که این وب رو در میان هزاران و هزاران وب های اشفته و پوچ یافتم و افسوس می خورم که چرا زودتر از این ها من این صفحه رو ندیدم در هر صورت به کار زیبای خودتون ادامه بدید که اجر کار شما در آخرت شما بیاقی است و مطمئنم که خداوند شما رو به عنوان یکی از بهترین بندگانش نشون کرده .
و اما سئوال من این هست که آیا راهی برای کسی که مبتلا به بیماری های عصبی همون لرزش و ... در اثر استمنای زیاد شده اند هست یا نه و اگر هست بهترین مرکز برای افراد مبتلا کدوم مرکز می تونه باشه خیلی تشکر می کنم و موفق باشید .

فکر می کنم بهتر باشه هم با یک روانشناس و هم یک متخصص بیماریهای جنسی یا متخصص ارولوژی مشورت کنید. البته می تونید به این آدرس هم سری بزنید(اگر ساکن کرج یا تهران هستید). http://novin-jensi.com . موفق باشید.

محمد دوشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 16:57

سلام
خسته نباشید به خاطر مطالب سودمندتون
یه سوال دارم که آیا این پیامدهایی مثل لرزش و بیماری های عصبی ناشی از استمنا قابل درمان هست یا نه ؟

حتما هست . ولی با نظر پزشک و مشاور بهتر میشه این کار رو کرد. موفق باشید.

روح القدس جمعه 19 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 13:09

در دل و جان.زیبایی را آنگونه نمایند که زیباست..
مطالب مفیدی داری.
امیدوارم که حالا حالا ها با انرژی و انگیزه مضاعف ادامه بدی.

هادی جمعه 9 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 14:25

بسیار تا بسیار ممنونم از این مطلب...

متاسفانه من هم یکی از گرفتاران به این بیماری هستم. برای ترک این عادت بد هم تا حالا راههای بسیاری را رفته ام (البته راههای ابداعی خودم!) ولی تاحالا به هیچ موفقیتی نرسیدم... شما می توانید در همین وبلاگتان راههایی برای ترک استمناء بگذارید؟... یا می توانید مرجع و منبع خوبی به من در این زمینه معرفی کنید (کتابُ-سایت-و...)

باز هم ممنونم از زحمات شما

ناصر چهارشنبه 7 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 12:07

میخواستم بگم اونهایی که با جنس مخالفشون رابطه دارن قدرشو بدونن و به یاد داشته باشن که بیشتر ما پسرها چنین رابطه ای رو فقط توی خواب میبینیم. آخه رومون نمیشه بریم جلو و به کسی پیشنهاد دوستی بدیم اگر هم رومون بشه اون دختر خانمها فقط در قالب ازدواج قبول می کنن با پسرها آشنا بشن. تازه اگر هم کسی پیدا بشه که با شما دوست بشه حاضر به سکس نمیشه. اگر حاضر به سکس بشه مشکل مکان داری. مشکل مکان حل بشه همسایه ها زنگ میزن پلیس بیاد. خلاصه سرتون رو درد نیارم. خوش بحال اونهایی که رابطه جنسی خوبی دارن. فکر نکنم به غیر از استمنا و حسرت چیزی نصیب ما بشه. دیگه از شدت افسردگی دلم میخواد بمیرم.

دوست پنج‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 18:23

علی دوشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 22:20

بسم حق .
سلام .
خدمت آقای علی که گفتن با دوستشون همجنس بازی کردن باید بگم که به نظرم شما اول باید دست از هم جنس بازی برداری چون این عمل بسیار بسیار بسیار زشتیه و مطمئنا گناه و عوارضش از استمنا بدتره البته ببخشید اینو ار روی برادری میگم و در مورد صحبت های برادر عزیزم آقای پارسا اینو بگم که باهاشون موافقم مخصوصا در این مورد که خودمون رو اسیر مشتی خاک و سنگ بی سود و فایده نکنیم و اینو در نظر داشته باشیم که ارزشهای تاریخی ای که برای ما بجا مانده کاخ ها و بنا های بزرگ و با شکوه گذشته که به ویرانه های امروز تبدیل شده نیست چرا که بناهای شکوه مند تری در نقاط دیگر دنیا هست که پا بر جا تر هم بودند بلکه ارزشهای بزرگ تاریخی ما پاکی و بزرگ منشی و مردانگی و مروت گذشتگان و بزرگان ایران است که به عنوان سر مشق و الگو به جا مانده و باید حفظ شود . اما از طرفی هم برای اثبات این حرف و برای جبهه گیری در مقابل افراط نباید مرتکب تفریط شد یا اهانتی به آن بزرگان بشه یا خودمان به دست خودمان آنها را ویران کنیم یا با مشاهده از بین رفتن این آثار بی اهمیت باشیم .
موفق باشید .
والسلام .
یـــــــــــــا حق .

ندا دوشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 16:53

خیلی خوب بود

محمد یکشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 19:17

سلام
متاسفانه من هم به این بیماری دچار شده ام اما بدتر از این بیماری اینه که به افسرذه گی خیلی شدیدی هم دچار شده ام و بسیار لاغر و ضعیف هم شده ام .
به نظر شما من باید چیکار کنم
دیگه خسته شدم از این وضع.
با تشکر

بهتره به یک پزشک متخصص ارولوژی و یک مشاور روانشناسی مراجعه کنید.

احمد یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 17:58

خیلی عالی بود .ممنون

محمد هاشمی دوشنبه 29 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 15:12

سکس تو ایران تبدیل به بت شده و به نظرم همه در رویا به سر میبرن واقعا مسخرست همونطور که بدن انسان نیاز به آب داره نیاز به سکس هم داره وقتی تشنه میشی باید آب بخوری نه اینکه با نوشابه سعی کنی تشنگی رو بر طرف کنی! مشکل ما مشکل دین و مذهب هست آخه چه اشکالی داره که یه دختر و پسر جوون با خیال آسوده با هم سکس کنن؟

ش ش جمعه 12 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 15:55

سلام من 22 ساله هستم
من رابطه جنسی رو قبل لز ازداوج دوست ندارم و حتی با دوست پسرم رابطه جنسی ندارم ولی خیلی شهوتی هستم خود ارضای دارم چون مجبورم این کارو کنم حتی وقتی که ناراحتم از این طریق اروم میشم و بعد ناراحت میمونم کمک کنید چکار کنم

بهتره به مشاور و روانپزشک مراجعه کنید. حتما کمکتون می کنند.

ارین شنبه 24 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 00:17

سلام
من دچار این مشکل هستم.
بهتر بود برای درمان این مساله راهی پیشنهاد می دادید.
منتظر جوابتون هستم.

دوست عزیز. اگر به جواب دوستان دیگه نگاه کنید می بینید در جواب همه گفته ام که بهتره به یک متخصص مراجعه کنید و با یک مشاور صحبت کنید.

امید چهارشنبه 26 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 01:15

تا زمانیکه تابوی سکس شکسته نشه همین آش و همین کاسه هست: خودارضایی کودک آزاری_ مزاحمت خیابانی و تلفنی_حسرت جنسی_ ازدواج بخاطرسکس بدون شناخت کافی و طلاق_افزایش خشونت های ناشی از عدم ارضای منطقی_

علیرضا شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 20:03

سلام من یک نوجوان هستم من دچار زودانزالی شدید هستم به طوری که بدون هیچ حرکتی انگار دارم به انزال میرسم و بیضه هام هم کوچک و سفت میشود توروخدا جواب من رو بدین باید چیکار کنم من منتظرم دارم دیوونه میشم

بهتره به پزشک اورولوژی مراجعه کنید و با یک مشاور نیز صحبت کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد