سقط جنین، قوانین و محدودیتهای آن

یک عضو کمیسیون بهداشت مجلس ایران خواستار تدوین قوانین شفاف و منطقی درخصوص سقط جنین شده است.

عابد فتاحی نماینده ارومیه در مجلس در عین حال گفته است که سقط جنین باید برای زنانی که مورد تجاوز قرار می گیرند با رعایت اصول دینی آزاد شود و هشدار داده که تجاوز به زنان در جامعه ایران رو به فزونیست.

آمارهای غیر رسمی از انجام سالانه هشتاد هزار مورد سقط جنین در ایران حکایت می کند که اغلب آنها به صورت غیر قانونی صورت می گیرد.

رویا کریمی مجد روزنامه نگار حوزه اجتماعی در گفتگو با بی بی سی ، "بالارفتن روابط غیر متعارف بین دخترها و پسرها" و "نداشتن هیچگونه آموزش جنسی برای دختران جوان" را از دلایل عمده بالا رفتن آمار سقط جنین دانست، اما در عین حال تاکید کرد که اصولا آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد.

البته حساسیت مسئله سقط جنین به ایران محدود نمی شود. در جهان غرب نیز سقط جنین موضوع بحث برانگیزی به شمار می رود که طرفداران و مخالفان سرسخت و پر حرارتی دارد و حتی در برخی جوامع غربی همچنان قوانین و محدودیتهای سرسختانه ای در مورد آن وجود دارد.
به عقیده شما آمار بالای سقط جنین نشانه چیست و چه پیامدهایی می تواند داشته باشد؟

منبع: BBCPersian

نظرات 1 + ارسال نظر
ارحام چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 21:53 http://andishe-ha.blogfa.com

سلام
من همین دیشب به صورت اتفاقی با وبلاگ شما آشنا شدم، مطالب به نظرم بسیار جالب و علمی است. به همین دلیل من از اولین پست شما (مهر ۱۳۸۲) شروع کرده و می خواهم همه ی مطالب را بخوانم!
ولی یک سوال که برایم پیش آمده این است که: اولین بار که اصل دوم اخلاق نوین جنسی را مطرح کردید در آن اشاره شده که بین ارضای غرایز باید تعادل برقرار باشد. اما دومین بار که این اصول را برشمرده اید در اصل دوم چنین مفهومی ذکر نشده است. به نظر من این مطلب بسیار مهم بوده و می تواند منجر به برداشت های کاملا متفاوتی از مبحث اخلاق نوین جنسی شود. به نظر من لازم است که یک بار دیگر این اصل را بیان کنید.
من احتمالا از خوانندگان همیشگی وبلاگ شما خواهم بود.

ممنون از نظر تون. اگر ممکنه تاریخ دقیق مطالب یا شماره مطلب رو بفرمایید تا ببینم کدوم یکی بوده در صورت لزوم بازبینی و اصلاحش می کنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد