72 درصد مردان ،ناتوان جنسی

نتایج یک تحقیق نشان داد:
72 درصد مردان ناتوان جنسی کمتر از 5 سال از مدت ازدواجشان می‌گذرد

نتایج یک تحقیق نشان داد: 72 درصد مردان ناتوان جنسی که به پزشکی قانونی ارجاع شده‌اند از مدت ازدواج آنها کمتر از 5 سال می‌گذرد.
 نتایج تحقیق بر روی 300 مرد که جهت بررسی ناتوانی جنسی به سازمان پزشکی قانونی ارجاع شده بودند، حاکیست: عدم توانایی فرد در ایجاد ارتباط جنسی صحیح و کامل به مسایل مختلفی همچون نگرش منفی خانواده به مسایل جنسی، عدم آموزش قبل از ازدواج، باورهای نادرست در خصوص مسایل جنسی، تراکم در محل زندگی و ازدواج‌های فامیلی بستگی دارد.

طیف سنی افراد مورد مطالعه بین 20 تا 76 سال قرار داشت که اکثریت آنها یعنی 142 نفر در رده سنی 21 تا 30 سال قرار داشتند.
محل زندگی 276 نفر شهر و کارمند بودند و کارگران با 114 نفر بیشترین شغل مردان را تشکیل می‌داد.
تعداد 108 نفر از مراجعین دارای تحصیلات متوسطه بودند. تعداد 282 نفر سابقه یکبار ازدواج، 12 نفر دو بار ازدواج و 6 نفر 3 بار ازدواج داشتند.
نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که مساله ناتوانی جنسی در محدوده سنی 20 تا 40 سال از اهمیت خاصی برخوردارست؛ به عبارت دیگر مشکلات روابط زناشویی معمولا در این سنین و اوایل ازدواج مطرح و به سنین بالاتر کشیده نمی‌شود و یا اگر هم ادامه یافت، افراد از طرح آن خودداری می‌کنند.
همچنین، میزان ناتوانی جنسی ارگانیک در سنین میانسالی افزایش می‌یابد.
بر اساس این گزارش، اختلال جنسی در مردان از لحاظ پزشکی عبارت از عدم توانایی یا اشکال در نعوظ و یا انزال و یا هر دو است، که در صورت عدم ایجاد نعوظ به آن ناتوانی جنسی یا عنن می‌گویند.
فردی ناتوان جنسی تلقی می‌شود که به علت جسمی یا روانی توانایی ایجاد نعوظ، حفظ و ادامه آن را در طول یک رابطه جنسی با همسرش نداشته باشد.
بر اساس این گزارش، اختلال عمل جنسی در مردان به عنوان یک معضل فرهنگی، احساسی و قانونی به شمار می‌رود.
اختلالات نوروژنیک، هورمونی، شریانی، وریدی و عوامل دیگر همچون داروها، مواد مخدر، الکل، بیماریهای مزمن، عمل جراحی، تروما، اختلالات ژنتیک و تغذیه‌ای از مهمترین عوامل ناتوانی جنسی هستند.
در تشخیص علل ناتوانی جنسی، تاریخچه مفصل طبی و جنسی، معاینه فیزیکی کامل، مصاحبه با فرد و شریک جنسی وی و تستهای مختلف آزمایشگاهی و پاراکلینیک (NPT ، تزریق پاپاورین) ضروری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد