کلیسای کاتولیک ممنوعیت کشیش شدن همجنسگرایان را تمدید کرد

واتیکان، مقر رهبری مسیحیان کاتولیک جهان دستورالعملی در هیجده بند منتشر ساخته است که همجنسگرایی را "گناه کبیره" ای معرفی می کند که تحت هیچ شرایطی قابل توجیه نیست و علاوه بر تأیید بر منع ورود همجسنگرایان به جرگه کشیشان، "حامیان فرهنگ همجنسگرایی" را نیز از اینکه در زمره روحانیون کاتولیک باشند محروم می کند.

توصیف "میل جنسی" که در این دستورالعمل برای همجسنگرایی آمده است نیز متفاوت با توصیف رایج در جوامع غربی است که همجنسگرایی را "گرایش ذاتی جنسی" می دانند. بنابر این دستورالعمل آن دسته از متقاضیان ورود به جرگه روحانیون کاتولیک که سابقه همجسنگرایی داشته برای اینکه در جمع روحانیون پذیرفته شوند باید دست کم سه سال باشد که همجسنگرایی را ترک کرده باشند و علاوه بر آن باید پیش از به تن کردن ردای کشیشی تحت آموزش ویژه قرار گیرند.
در کلیسای کاتولیک همه کشیشها باید سوگند بخورند که از هرگونه رابطه جنسی دوری کنند، چه با جنس مخالف، چه موافق.
تهیه دستورالعمل تازه در این زمینه به زمان پاپ ژان پل دوم رهبر فقید کاتولیکهای جهان بازمی گردد که کلیسای تحت رهبری او به دلیل رسوایی جنسی شماری از روحانیون کاتولیک در آمریکا تحت انتقاد شدید قرار گرفت.
دستور ممنوعیت پذیرش همجسنگرایان در مدارس تربیت روحانیون کاتولیک در سال 1961 صادر شده و دستورالعمل تازه تأکید و توضیحی دوباره بر آن است.دستورالعمل تازه واتیکان در عین حال تأکید می کند که همجنسگرایان را به هیچ وجه نباید مورد تبعیض قرارداد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد