استفاده از روسپیان در خانه سالمندان آلمان !

در آلمان یک طرح آزمایشی برای بازپروری روسپیان آغاز شده است. این طرح، که از اوایل ماه آوریل به اجرا درآمده، تلاش دارد که به زنان روسپی در آلمان کمک کند که تغییر حرفه داده و مددکار سالمندان شوند.

دولت محلی منطقه "راین وستفالیا شمالی" حدود یک میلیون دلار برای این طرح سرمایه گذاری کرده و امیدوار است که به این ترتیب بتواند کمبود نیرو در خانه سالمندان را مرتفع کند.سازمان غیردولتی که اجرای این طرح را بر عهده دارد می گوید روسپیان برای کمک به سالمندان انتخاب خوبی هستند چون به ارتباطات نزدیک جسمانی با افراد دیگر عادت دارند.
تا کنون تنها 30 زن که پیش از این روسپی بوده اند در این برنامه شرکت داده شده اند. اما اگر این طرح موفق باشد، مسئولان دولتی فرصت خواهند یافت که شمار داوطلبان را افزایش دهند.داوطلبانی که با طرح تازه بازپروری روسپیان همکاری دارند، در حال حاضر سرگرم فراگیری مهارت های مختلف از جمله زبان آلمانی و استفاده از رایانه هستند. این دوره چهار ماهه است و پس از تکمیل آن دواطلبان دوره ویژه مددکاری را خواهند گذراند.سازمان غیردولتی که اجرای این طرح را دنبال می کند می گوید هرچند که زنان روسپی بهترین کاندیدا برای کمک به سالمندان هستند اما برای ترغیب آنها به ملحق شدن به کار مددکاری باید مورد حمایت زیادی قرار بگیرند. این سازمان می گوید تجربه نشان داده که زنان روسپی به دلیل آسیب های روانی که متحمل شده اند پس از مدت کوتاهی از دوره های بازپروری انصراف می دهند.
علیرغم نرخ بالای بیکاری در آلمان، دستمزد پایین و نگرش منفی به حرفه مددکاری باعث شده تعداد کمی متقاضی اشتغال در این حوزه باشند. در حال حاضر چندین هزار فرصت شغلی در این حوزه در سراسر کشور وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد