۵۰ ‬درصد طلاق‌ها ناشی از مشکلات جنسی است

اگر چه این خبر دیر از سوی بنده منتشر می شه اما نتایج این کنگره بسیار مهم و قابل توجه است

دبیر علمی کنگره خانواده و بهداشت خانواده گفت: نتیجه یک بررسی در دادگاه‌های خانواده نشان می‌دهد حدود ‪ ۵۰‬درصد از طلاق‌ها ریشه در مسایل و مشکلات جنسی دارد.

دکتر "سید کاظم فروتن" در حاشیه برپایی این کنگره در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه علمی ایرنا با اعلام این خبر افزود: نتیجه این بررسی نشان می‌دهد بسیاری از مشکلات خانوادها ناشی از مشکلات جنسی است که به صورت مشکلات ظاهری و سطحی دیگری تظاهر می‌کند. وی افزود: ممکن است همسر از مشکلات رفاهی و اقتصادی و دیگر مشکلات زندگی شکایت کند ولی در ریشه یابی آن مشخص می‌شود که در آن خانواده آرامش جنسی وجود ندارد.

دکتر فروتن با اشاره به اینکه اختلالات جنسی در جامعه ما از شیوع بالایی برخوردار است افزود: در کشور ما برای ناتوانی جنسی که ‪ ۹/۸‬درصد مردان جامعه از آن رنج می‌برند هیج برنامه ریزی منسجمی به عمل نیامده است. وی افزود: علاوه بر این ‪ ۳۰‬تا‪ ۵۰‬درصد افراد مبتلا به دیابت و ‪ ۶۰‬درصد افرادی که دچار سکته قلبی می‌شوند و ‪ ۵۵‬تا‪ ۶۵ ‬درصد مردانی که مبتلا به نارسایی مزمن تنفسی هستند دچار مشکل ناتوانی جنسی هستند. وی اضافه کرد: همچنین ‪ ۳۵‬تا‪ ۴۰‬درصد زنان در زندگی زناشویی خود از اختلالات جنسی رنج می‌برند.

دکتر فروتن تصریح کرد:یکی از مهمترین مشکلات کشور ما دراین زمینه نبود مراکز آموزشی است و همچنین وجود این معضل است که کجا، چه چیزی و به چه میزان بایستی در زمینه مشکلات جنسی آموزش داده شود. وی افزود: مشکل دیگری که در زمینه مشکلات جنسی در کشور ما وجود دارد این است که هیچ گاه بطور شفاف و صریح به این مشکلات پرداخته نشده است و همیشه دراین مورد صورت مساله را پاک کرده‌ایم.

دکتر فروتن اظهار داشت: با توجه به ترویج راههای فساد که تا حد زیادی از طریق فناوری‌های جدید فیلم، ماهواره و سی دی‌های مختلفی که به صورت ارزان و حتی رایگان در جامعه نفوذ کرده است باید با برنامه‌ریزی در سطح کلان کشور و تدوین راهکارهای نظری و عملی و انجام طرح‌های تحقیقاتی بنیادی مانع از تاثیر آنها در فروپاشی خانواده شد. وی گفت: یکی از رسالت‌های مهم دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی به عنوان علمی‌ترین کانون‌های سرنوشت ساز، توجه به بعد معنوی انسان و طرح راهکارهایی است که مانع از فروپاشی نهاد خانواده شود.

وی یادآور شد: پدیده‌های ویرانگر سکس، ایدز، لجام گسیختگی، طلاق و انهدام خانواده، پیدایش قابل توجه فرزندان طلاق و آثار منفی آن در سلامت جسم و روان فرزندان ، و ناتوانی جنسی چاره‌ای جز این نیست که با هم اندیشی‌های کارساز و پژوهش‌های علمی برای حل این معضل برنامه‌ریزی شود.

دومین کنگره سراسری خانواده و مشکلات جنسی با همت دانشگاه شاهد و با حضور پزشکان،متخصصان ،پژوهشگران و دانشجویان امروز چهارشنبه دوم آذر ماه در سالن همایش‌های رازی تهران آغاز به کار کرد و تا سوم آذرماه ادامه دارد.

منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۴/۰۹/۰۲

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد